BN MEMANG TAKUT UNTUK HADAPI 16 SEPT

Mulut berkata, Anwar bermimpi di siang hari, dalam hati siapa yang tahu. Malah macam-macam perancangan di lakukan untuk menggagalkan perancangan Anwar untuk membentuk kerajaan baru. Begitulah takut dan bimbangnya pimpinan BN terhadap tindak tanduk Anwar dan ahli-ahli Parlimen BN.

Macam-macam telah dilakukan dan dirancangkan oleh Pak Lah dan kuncu-kuncunya untuk menafikan akan tertubuhny kerajaan Pakatan Rakyat. Antaranya melantik orang Sabah menjadi Speaker Dewan Rakyat dengan memencenkan Ramli Ngah Talib; berjanjikan untuk melaksanakan projek-projek dan peruntukan hebat di Sabah dan Sarawak; memaksa ahli-ahli parlimen Sabah dan Sarawak menandatangani akujanji sumpah taat setia kepada BN dan terbaru menaja ajli-ahli parlimen ini makan angin keluar negeri atas alasan lawatan sambil belajar dan sebagainya.

Persoalaanya adakah dengan melantik speaker dari Sabah, janji projek, akujanji dan menaja lawatan tersebut dapat memastikan tiada yang melompat? Jawapannya sudah tentu tidak kerana jika mereka berada di luar negeri sekalipun mereka tetap boleh melompat parti mungkin dengan menghantar fax atau email mengaku yang mereka telah keluar BN. Sekarang dunia tanpa sempadan tiada yang menghalang untuk berkomunikasi. Cuma Umno/BN yang dungu tidak mahu menggunakan kecanggihan ini.

Anwar telah beberapa kali bertemu Ahli-ahli parlimen BN ini. Perkara ini sudah tentu diketahui oleh Pak Lah dan kuncu-kuncunya kerana SB (Cawangan Khas) sudah tentu mengekori Anwar kemana sahaja hatta di bilik tidur dan tandas sekalipun dengan cara-cara tertentu yang sofistikated. Sebab itulah Pak Lah pucat lesi dan pusat gigi dengan keadaan semasa kerana beliau mengetahui semua situasi semasa yang kian meruncing bagi beliau sekarang.

Bagi saya kalau beliau seorang pemimpin berjiwa besar dan bertaraf negarawan tidak ada yang perlu beliau gusarkan. Pastikanlah kalau benar-benar berlaku pertukaran kerajaan biarlah ianya dilakukan secara professional dan licin, jangan ada cemburu dan hasad dengki.

No comments

Powered by Blogger.