shabery yang buta sejarah

KUALA LUMPUR, 2 Sept (Bernama)-- Kerajaan PAS Kelantan tidak seharusnya bersikap hipokrit apabila hendak menjadikan 16 Sept sebagai cuti umum, kata Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata ini kerana mengikut sejarah, kerajaan PAS Kelantan telah mempertikaikan penggabungan Semenanjung, Sabah dan Sarawak bagi membentuk Malaysia.

Malah, katanya kerajaan Kelantan PAS pernah membawa kes ke mahkamah kerana mempertikaikan penggabungan tersebut, tetapi kes itu ditolak oleh Mahkamah Persekutuan pada 14 Sept 1963.


Kah kah kah….. menteri Parti 46 ni nak klentong sejarah. Woit jangan jadi ngok.

Memang betul PAS ketika itu PMIP menentang pembentukan Malaysia. Bukan sahaja PMIP yang menentang – Parti Rakyat , Parti Buruh dan Barisan Sosialis dari Singapura juga menentang. Parti Rakyat dari Berunai juga menentang.

Kenapa mereka menentang ?

Kerana rakyat Sabah dan Serawak termasuk Berunai hendak merdeka dari penjajah British. Rakyat Kalimantan Utara mahu membentuk negara mereka sendiri. Projek Malaysia ini juga adalah strateji kuasa imperialis Anglo-Amerika untuk mengepong Indonesia yang di pimpin oleh Nasionalis Agung Bung Karno.

Menentang pembentukan Malaysia adalah tanda solidariti dan setia kawan Melayu Raya.

Kah kah kah…. yang paling bodoh sekali ialah United Malays National Organisation bersetuju Singapura ‘masuk Malaysia’. Ini kerja bangang. Macam mana Singapura nak masuk Malaysia kerana Singapura adalah sebahagian dari Tanah Melayu. Idea bangang inilah yang di tentang oleh PMIP, Parti Rakyat dan Parti Buruh.

Rakyat Kalimantan Utara juga tidak setuju. Mereka di paksa oleh British.

Akahirnya apa berlaku ? Boestaman, Hasnul Hadi, Dr. Buhannuddin dan ramai lagi di cekup oleh ISA dan dihantar ke kamunting. Ini sejarah.

Bila Singapura keluar Malaysia parti United Malays National Organisation ini menyuruk dalam reban ayam…..bukan bertelor tapi mengeram telor sendiri ….. kah kah kah.

Menteri ngok Debat Perdana dari Kemaman ni….. memang bodoh lagi bangang. Patutlah dia masuk parti yang bernama 46.

Kah kah kah…. orang suka 69 dia suka 46 … patutlah biol…. Kah kah kah.

tukartiub

No comments

Powered by Blogger.