1malaysia: najib masih tidak mahu berubah! umno akan menuju kehancuran!

Pengumuman barisan kepimpinan UMNO petang ini menyaksikan bahawa UMNO yang kini diterajui Dato Seri Najib Razak sebagai sebagai Presiden bakal rebah setelah ia tidak menunjukkan perubahan barisan kepimpinannya.

Najib yang sebelum ini pernah menyeru “Berubahlah, jika tidak, kita rebah,” katanya ketika menyampaikan ucapan perasmian serentak persidangan perwakilan Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra semasa perhimpunan UMNO lalu nampaknya memilih untuk rebah, bukan berubah.

Di dalam sidang akhbar selepas mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO Najib telah menamakan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor kekal sebagai Setiausaha Agung UMNO sementara Ahli Parlimen Pontian, Ahmad Maslan dilantik sebagai Ketua Penerangan UMNO mengganti Tan Sri Muhammad Muhd. Taib. Datuk Ahmad Husni Hanadzlah pula dilantik sebagai Bendahari UMNO.

Najib juga nampaknya masih mengekalkan beberapa orang pemimpin-pemimpin bermasalah menganggotai Jawatankuasa Majlis Tertinggi yang diantaranya termasuklah Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz.

No comments

Powered by Blogger.