bukit gantabg: panas...penyokong umno bakar bendera BN?

Sumber terbaru ini wak terima lepas Maghrib tadi, penyokong Umno bakar bendera BN ? Disumberkan daripada maklumat yang diterima kejadian itu berlaku pada lewat petang tadi sebelum masuk waktu maghrib diantara kampung Jana dan Kampung Perak.

Atas alasan apa masih tidak diketahui, mengapa penyokong BN sendiri tergamak membakar bendera mereka sendiri ! Apakah ini satu lagi provokasi yang cuba dicetuskan oleh mereka bagi mengalihkan imej bersih Pakatan Rakyat melalui tuduhan2 liar yang akan diskripkan kelak, hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Terdahulu, iaitu semalam, di tempat yang sama, telah berlaku insiden bendera2 PAS diturunkan dan ditumbangkan. Angkara siapa ? Pihak petugas PR masih menyiasat. Memang diakui tempat2 itu merupakan kubu kuat BN sejak 50 tahun yang lalu. Tapi jika skrip yang diolah begitu rupa, PR dah cukup masak akan taktik2 kotor lagi bodoh yang cuba ditonjolkan oleh pihak lawan.

Wak harap sangat foto insiden itu dapat wak terima malam ini juga, InsyaAllah..! Nantikan laporan terkini yang akan menyusul bila2 masa dari wak...! Takbirr !!

Tok iskandar bicara lagi, kita renungkan, kita telitikan, kita fikirkan bersama, benarkah UMNO makin gelabah pasal nak kalah terpaksa mengerahkan memanda pencen untuk berkempen di Bukit Gantang. Kita layan bersama...!

Dengan muka confidentnya,puak-puak umno yakin memanda menteri pencen akan pulang dari London dan turun berkempen ke Bukit Gantang.Pulang marilah pulang marilah pulang bersama-sama.....Nyanyian orkestra Puteri UMNO ikut rentak lagu Geylang si Paku Geylang.

Kalau kalah,tok yakin sangat puak-puak umno akan menyalahkan memanda menteri pencen ni sebagai punca kekalahan.

Jentera kempen UMNO-BN mengikut risikan yang tok terima macam tongkang pecah.Jumaat ni hampir pasti Bukit Gantang jadi zon bebas UMNO-BN pasal ramai yang akan menuju ke Lembah Kelang bagi meraikan kejayaan Najib jadi PM.Itupun kalau jadilahkan.Mungkin pesta 3 hari 3 malam akan diadakan di Kuala Lumpur.

Kita biarkanlah UMNO dengan labu-labunya.Nak poya-poya ke.nak berjudi ke....lantak koranglah.betul tak zali?bukannya kami tak larang dah korang yang bebal.nak kata makan terlebih sambal,berukpun makan belacan.

Tok harapkan semua petugas PR di Bukit Gantang bekerja-keras di kawasan-kawasan kelabu dan kawasan totok umno.Kalau boleh sasaran kita lebih daripada 70% undi Melayu selain undi solid pengundi bukan Melayu.Changkat Jering dan Trong kini dah berpindah milik kepada BN,kita kenalah bekerja keras mendapatkan sokongan mereka.jangan overconfident...ok

Kelmarin tok ke terminal bas taiping,sempatlah borak dengan budak muda.umur budak ni dalam 19 tahun.dia cakap kat tok,dia taklah arif politik.melayu sama melayu gaduh tapi cina yang tepuk tangan,katanya lagi.nampakkan propaganda umno menjadi.cuba fikirkan kalau semua pengundi melayu berfikiran macam tu.tak ke haru.

Lepas dengar penjelasan daripada tok,budak tu dah clear sikit.tak macam tadi tok tengok blur je.

Luangkanlah masa sikit kat warung kopi,stesen bas dan teksi untuk mengetahui sentimen pengundi Melayu.Bukan kata undi Bukan Melayu tak penting.Kalau boleh tok nak kita dapat undi solid semua kaum.Barulah boleh kita buat hipotesis,rakyat Perak sebulat-suara tolak umno-bn

Kem umno yang berpuak-puak satu bonus buat kita.Pemuda ada team KJ,Mukhriz dan Khir.Tu tak campur dengan kumpulan pengacau bekas reformis dan pekida.wanita pulak,opah pidah dan kak zat dah tak ngam.dah tak boleh carik bulu ayam dah.geng-geng kumpulan kalah tak tunjuk muka langsung.ada yang kata depa pi melancong pasal frust nongeng kalah hari tu.paling best....umno bukit gantang bergolak pasal isu mail jadi calon Bukit gantang.dulu awal-awal ada yang dah offer nak jadi calon.bila tahu mail jadi calon,hancur luluhlah segala impiannya untuk bergelar bakal MP.dahla Mail ni geng kalah kat Bukit Gantang,dari segi populariti out of date brader...

Tok dapat khabar angin dari kem UMNO..rombakan kabinet kalau najib jadi PM,menteri tinggal 20 orang je....Kalau najib masukkan orangnya jadi menteri,rais,hamid,azlina,khaled akan disingkirkan.
tok tak yakin shahrir samad pencen jadi menteri.kalau korang nak tahu dia ni 2 pupu dengan najib dan hisham.dalam umno kroni kena ambik pot.

hampir pasti najib akan ambik 2 kementerian,kewangan dan dalam negeri.muhyiddin akan ambik satu lagi kementerian.mungkin pertahanan.kalau ada kompromi pak lah dengan najib KJ akan jadi menteri pelajaran dan hishamuddin akan diletakkan ke kementerian yang lebih kanan.sepupu KJ,shaziman akan diletakkan di kementerian asalnya,multimedia.
Mukhriz akan jadi menteri di JPM.
Kak Zat,Rosnah,Zahid,Noh Omar dan shafie juga akan mengisi slot kerusi menteri.

Ramai yang cakap najib akan naikkan semula jamaluddin jarjis dan beberapa orang pahang sebagai menteri.antaranya ismail sabri,saifuddin abdullah,maznah dan ismail said.Nasib saifuddin paayh sikit pasal ayahnya ustaz dolah penyokong kuat PAS.Orang kampungnya sendiri kata bagaimana sikap saifuddin yang turun berjumpa ayahnya hanya ketika mohon restu jadi calon BN untuk parlimen Temerloh.Ketika ini ayah Pudin sekarang tengah uzur.Tok tak nak cakap banyak tapi elok kengkawan bloggers check sendiri masalah Pudin dengan ayahnya.Dia dah tak jadi popular kat kawasannya.Memang menyedihkan.dah jadi macam citer kisah benar pulak.ada yang kata sepenggal je Pudin jadi MP Temerloh.Ismail Sabri walaupun bapak kepada Dafi tak banyak mendatangkan manfaat kepada rakyat pahang.cuba bloggers siasat benarkah anak sedara ismail sabri antara yang memegang jawatan tinggi dalam yayasan baru yang ditubuhkan dan diterajui oleh Mumtaz jaafar.

Noh Omar pulak diragui ketelusannya di dalam Yayasan tekun dan pembahagian permit bas dan teksi.eloklah digugurkan atau dipindahkan ke kementerian lain.

Mereka yang tak popular inilah yang akan mempercepatkan kejatuhan UMNO.Orang tua-tua cakap kalau nak jawapan ikhlas kena tanya musuh.Eloklah najib gugurkan jamaluddin jarjis,saifuddin,maznah,ismail sabri dan noh omar daripada kabinet barunya.Ismail said sendiri tak popular di kalangan pengundi-pengundi di tempatnya.

Panjang benar celoteh tok.tok nak minum dulu.mamak teh wunekkkk.....


http://politikbanjar.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.