BUKIT SELAMBAU : DI AMBANG KEMENANGAN


Hari ini merupakan hari terakhir bagi parti parti yang bertanding untuk berkempen meraih undi untuk calon masing masing. Sebentar lagi BN terpaksa membawa turun Tun Mahathir Mohamad ke Bukit Selambau untuk berkempen bagi calon dari partai Barisan Nasional. Betapa terdesak sangatnya mereka.

Nescaya hari yang terakhir untuk peluang terakhir untuk membuktikan serta meyakinkan pengundi dalam mentadbir kawasan masing masing. Seperti di Bukit gantang Perak ia melambangkan keputusan rakyat untuk memilih pemerintahan negeri iytu sendiri walaupun nizar bertanding bagi kerusi Parlimen namun ia sekaligus keputusan undi tersebut adalah bagi membukytikan belia merupakan sebagai calon pilihan rakyat ataupun zambry yang di anggap sebagai Menteri Besar haram yang merampas negeri itu dengan cara tidak berdemokrasi.

Jika di Bukit Selambau pula walaupun jumlah pengundi adalah sebanyak 50% pengundi Melayu dan hanya 30% pengundi India namun Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat Dato Seri Anwar Ibrahim ada sebab memilih calon india Manikumar sebagai calon Parti.

No comments

Powered by Blogger.