N25 Bukit Selambau: Terkini.........


12.45 am
Seorang wanita didapati telah menukar baju beberapa kali di Sek. Petani Para dan sedang diperhatikan oleh petugas Mafrel. Tidak diketahui tujuan dia berbuat demikian, tetapi dia di lihat keluar masuk ke pusat mengundi beberapa kali dengan baju yang berbeza-beza. Kejadian ini berlaku pada pukul 12.09 am.

12.39 am
Pengundi luar yang pulang untuk mengundi PR bolehlah menuntut tiket perjalanan bas daripada Pejabat Yayasan Aman dengan mengemukakan tiket tersebut kepada petugas yang berkenaan.

12.29 am
Mood pengundi menyaksikan pusat mengundi masih lagi dipenuhi dengan deretan panjang barisan yang beratur menunggu giliran membuang undi. Peratusan keluar mengundi di jangka agak baik, namun, sehingga kini, Malaysia for Free Election (Mafrel ) melaporkan PR mendahului di dalam undi keluar (exit polls).

10.53 am
Trak FRU telah di hantar ke S.M. Aman Jaya untuk meleraikan pertikaian antara petugas BN dan PR bilamana petugas BN bertindak memindahkan salah sebuah daripada dua pondok panas mereka lebih dekat kepada pusat pembuangan undi. Petugas PR membantah tindakan ini kerana melanggar undang-undang SPR yang mengkehendaki pondok panas didirikan sekurang-kurangnya 50 meter dari kawasan pintu masuk pusat mengundi.

10.22 am
Petugas BN dan PR bertengkar di luar kawasan SJK (Tamil) Palanisamy Kumaran apabila petugas PR tidak berpuas hati dengan lokasi pondok panas mereka yang terletak di atas jalan tanah merah yang lecak manakala lokasi pondok panas BN di beri di atas jalan yang bertar. Pihak polis tidak dapat meleraikan pertengkaran tersebut dan hanya berupaya untuk memerhati sahaja.

10.15 am
Pengarah Pilihanraya Kecil Bukit Selambau, Saiful Izham, sedang bersiap-sedia untuk membuang undi di Institut Kemahiran Mara, Sungai Petani. Keadaan masih terkawal dengan para pengundi mula membanjiri pusat pembuangan undi.

9.59 am
Johari, Samsul Iskandar dan Azmin Ali sedang membincangkan strategi terakhir di bilik gerakan AMK Kedah demi memastikan kemenangan memihak kepada PR.

9.42 am
Para petugas mula bersedia untuk memantau undi keluar daripada 22 pusat mengundi. Segala persiapan akhir telah dilaksanakan. Calon PR, S. Manikumar telah membuang undi di SMK Taman Ria Jaya pada pukul 8.15 pagi diiringi oleh penyokong-penyokong PR yang dianggarkan melebihi 10,000 ribu orang.


ZUL MAMAK!

No comments

Powered by Blogger.