kenapa najib mendahului pejabat agong?Najib Telah Membelakangi Pihak Istana! UMNO Derhaka


Sepertimana krisis perlembagaan Perak, peristiwa hari ini cukup-cukup memeningkan, apakah Najib diperkenankan untuk menjadi Perdana Menteri? Satu isu yang masih lagi kabur.

Semalam,

"Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan dalam satu kenyataan semalam berkata Yang di-Pertuan Agong perkenan supaya istiadat mengangkat sumpah jawatan Najib sebagai perdana menteri diadakan pada 10 pagi esok di Istana Negara." Malaysiakini.

Hari ini,

Pukul 11.00 pagi hari ini, Pak Lah telah menyatakan hasrat untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan memaklumkan bahawa Najib yang jadi peganti.

Ayat Pak Lah kepada wartawan, "Terserah kepada Tuanku,". Menimbulkan tanda tanya. Sama ada diperkenan ataupun tidak.

Najib juga telah mengadap Tuanku selepas Pak Lah beredar. Namun, tiada respon positif daripada Najib apabila keluar dari perkarangan istana.

Haih! Jadi ke tak Najib jadi Perdana Menteri.

Sebab, Najib telah menghina Yang di-Pertuan Agong dengan membelakangi Istana dengan mengarahkan JPM mengeluarkan kad jemputan Majlis Angkat Sumpah yang kononya akan diadakan di Istana Negara pada hari Jumaat ini.

Najib sudah mula menunjuk belang! Hampir tepatlah artikel yang saya nukilkan sebelum ini tentang isu ini. Sila baca, UMNO Akan Buka Topeng Selindung Derhakanya Sedikit Masa Lagi.

Mapuh UMNO!

Artikel ini juga patut dibaca -

Surat Pakatan Rakyat kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong
Najib DERHAKA !!!
PANASNYA ! DATO' NAJIB JADI PM BERSYARAT ?
TERKINI : YDP Agong tangguhkan lantik Najib
Pak Lah menghadap Agong di Istana Negara
Spekulasi: Isu Peralihan Kuasa Perdana Menteri, Perletakan Jawatan Pak Lah Diterima Tetapi Yang Di Pertuan Agong Tangguhkan Perlantikan Najib?

No comments

Powered by Blogger.