Senjata PAS yang tidak ada pada UMNO

Oleh Ahli PAS Seumur Hidup

Penat memang penat.

Tiap tiap petang berulang alik ker Bukit Gantang, balik pulak paling awal pon 3 @ 4 pagi. Kadang kadang cari surau untuk lelapkan mata.

Pilihan raya Bukit Gantang pada mulanya menimbulkan pelagai seribu satu persoalan. Siapa calon PAS hah... pelbagai nama ngetop disebut sebut ade yang kata kalau calon nie diletakan 50-50 menang kalau letak calon nie kalah teruk tapi itulah lah kelebihan PAS ada tapi tiada dalam UMNO.

PAS memiliki majlis syura dimana pemimpin pemimpin peringkat tertinggi membuat perbincangan dan bertukar tukar pendapat sesama ahli dan senjata ini yang tiada pada UMNO ialah Solat Istiqarah di mana meminta petujuk daripada Allah siapa sebenarnya yang layak untuk diletakan calon PAS di Bukit Gantang nanti.

MB Perak yang haram selalu membaca ayat "Wama karu wama karullah" yang mana membawa maksud "kita merancang Allah juga merancang tetapi tiada yang sempurna daripada perancangan Allah". Bukan aku nak katakan si Zamry tue bagus tapi UMNO memang membuat perancangan tapi hanya meminta pertolongan daripada sesama manusia tapi tidak pada Allah.

Ini kerana mereka hanya tahu membaca tafsiran Al Quran Nur Karim tetapi mereka tidak mahu @ ingin memahami sesuatu tafsiran yang terkandung didalam Al Quran. Ini adalah satu kelebihan dan tanggungjawap yang dipikul oleh PAS sepanjang perjuagan mereka dalam merealisasikan Malaysia satu negara yang mengamalkan sistem pentadbiran Islam perundangan secara Islam ( hukum Hudud dan Qisas)kewangan secara Islam dan segala gala nya berpandukan Al Quran dan sunnah.

Maka dengan sendiri nya pada masa itu kita tidak ada lagi konsep Riba,tiada lagi bebanan hutang yang tinggi, tiada lagi rumah rumah pelacuran, tiada lagi umat Islam meminum arak, menikam nombor ekor, berjudi, tiada lagi kecurian tiada lagi pembunuhan tiada lagi rasuah tiada unsur kroni dan yang penting rakyat boleh menjalani kehidupan dengan aman, harmoni saling hormat menghormati Insyallah.

Dengan cara pendekatan Islam yang PAS lakukan maka DAP satu ketika dahulu amat amat membenci dan menganggap PAS satu parti yang Extrem telah berjaya hubungan dieratkan. Kebanyakan mereka daripada DAP sendiri tanpa segan silu membaca tafsiran Al Quran ada yang boleh membaca Al Quran bersama sama dengan tejmahanya sekali maka perkara yang amat amat UMNO takuti selama ini benar benar terjadi.

Pendekatan dan dakwah yang PAS buat adalah Restu daripada Allah. Maka segala galanya menjadi sehinggakan ada pemimpin UMNO cuba menggunakan pemehaman yang sempit dan kuasa viktor yang ada cuba menyekat orang bukan Islam daripada terus mendampingi Al Quran dan Ulamak.

Cuba buktikan wahai pemimpin UMNO bahawa AlQuran ini diturunkan hanya untuk orang Islam sahaja. Al Quran adalah ikutan umat sepanjang zaman. Bagaimana UMNO nak menarik atau berdakwah kepada orang kafir sedangkan UMNO menjauhkan Al Quran daripada mereka. Bagaimana UMNO menyatakan keindahan Islam sedangkan UMNO sendiri menolak dan memburukan Hukum Hudud ciptaan Allah yang terkandung didalam Al Quran.

Itulah pemimpin UMNO ingin berbicara mengenai Islam tetapi kilang arak mereka memiliki syer, ingin berbicara mengenai Islam, lesen lesen judi mereka mendapat komisyen, ingin berbicara hukum zina mereka sendiri memiliki lebih daripada satu perempuan simpanan, ingin berdakwah mengenai Islam tapi anak bini pon tidak mahu menutup aurat. Di mana letaknya Islam pada UMNO jawapan nya mudah di atas kad pengenalan dan surat beranak sahaja.

Aku meresa merendah diri sepanjang tempoh pilihanraya Bukit Gantang kerana jemaah PAS daripada luar Perak yang beria ria meraih undi. Jemaah jemaah ini tak henti henti membaca zikir munajat selepas subuh, tak henti henti melakukan solat hajat maka ini lah satu satunya senjata yang tidak boleh dirasuah tidak boleh di beli dengan wang ringgit dan senjata inilah yang tiada dalam UMNO.

Maka aku dengan rase rendah diri memohon kepada Allah agar jemmah PAS tidak mudah lupa diri dan teruskan berusaha agar Malaysia dapat menjalankan hukum Islam yang sebenar benarnya....

Insyallah

Amin

No comments

Powered by Blogger.