"surat" siapa kah yang membuatkan impian najib tergendala?

Cuba renungkan sejenak, kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan seperti dibawah ini dari malaysiakini kelmarin.

Semalam, Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan mengumumkan Tuanku Mizan berkenan supaya istiadat mengangkat sumpah jawatan Najib sebagai Perdana Menteri keenam akan diadakan pada 10 pagi, esok di Istana Negara.

"Yang di-Pertuan Agong juga telah memberi perkenan supaya Istiadat Pengurniaan Surat Cara Pelantikan dan Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia oleh Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri diadakan pada jam 10 pagi, Jumaat, 3 April 2009 di Istana Negara," menurut kenyataan itu.


Dan ini pula berita dari sumber Suara Keadilan Online hari ini;

Majlis angkat sumpah Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri yang sepatutnya berlangsung pada hari esok telah dibatalkan.

Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong telah menerima perletakan jawatan Abdullah Ahmad Badawi tetapi pada masa ini belum berkenan dengan perlantikan Najib sebagai Perdana Menteri yang baru.


Timbul juga persoalan dalam benak aku ni, macam mana boleh jadi macam ni, siapakah dalangnya yang membuat perencanaan ini semua, atau seperti yang dilaporkan oleh Chegu Bard, jika begitu Najib memang betul-betul berani bertindak sembrono seperti yang diperkatakan berlaku di Perak.

Rupa-rupanya ini puncanya, hanya dengan “Sepucuk Surat” sahaja telah menghalang langkah Najib sebagai Perdana Menteri.

Bagaimanapun, isu lantikan Perdana Menteri ini masih lagi tergantung selagi kita tidak mendapat pengesahan berita yang sah dari pihak Istana Negara.

No comments

Powered by Blogger.