UMNO Guna Taktik Lapuk Tarik Sokongan Melayu

Kecenderunagan UMNO menggunakan isu sensitiviti kaum bagi meraih sokongan penduduk melayu hanyalah taktik lama yang sudah diketahui umum.

Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, UMNO mengunakan peluang ini bagi meraih sokongan melayu adalah taktik yang sudah 50 tahun dipakai dan rakyat Selangor kini sudah pandai menilainya.

“Saya seronok dari segi politik melihat pihak umno mengunakan teknik ini, kerana telah digunakan 50 tahun tapi dengan taktik ini belangnya akan keluar ekor akan terlihat, dan hidungnya pun berbau, kita akan dapati makin lama rakyat negeri Selangorakin tidak memilih cara kepimpinan tersebut,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada TVSelangor dalam program Bincang-bincang di pejabat bangunan SUK, Shah Alam, pagi tadi.

Beliau berkata, Pemilihan Pakatan Rakyat pada pilihan raya lepas membuktikan bahawa masyarakat Selangor kini lebih matang dan berpengetahuan dalam menilai sesuatu isu, mereka bukan hanya mendapat maklumat melalui media utama malah maklumat lebih telus dari pelbagai sumber.

Katanya, Masyarakat telah memahami tentang isu-isu di Selangor dan hidup secara bertimbang rasa antara satu sama lain, dan mahukan yang terbaik dalam pentadbiran negeri.

“Persoalan bagaimana membendung sesuatu isu tentang penjualan beer atau beberapa pelkara ini tidak dapat boleh dikaburkan mata masyarakat negeri Selangor itu dari mereka menjadi johan menyemarakkan kemarahan orang orang tertentu,

“Mereka telah paham bagaimana hidup sesebuah masyarakat mempunyai timbang rasa antara satu sama lain, mereka sangat tegas bagaimana menentukan masyarakat tidak terjebak dan tahu bagaimana sukar untuk menyekat sesuatu kerja yang mengakibatkan kesan negatif pada social,” katanya. KEMALIA OTHMAN TVSELANGOR

No comments

Powered by Blogger.