Ralat Sinar Harian: Pembetulan Laporan Sinar Harian Terhadap Tuan Ibrahim Tuan Man

KENYATAAN MEDIA - PEMBETULAN KEPADA LAPORAN SINAR HARIAN

Saya merujuk kepada laporan akhbar Sinar Harian bertarikh 23 Februari 2011, di muka surat N6 bertajuk PAS SEDIA BERDEPAN SYED IBRAHIM.

Pada artikel 'Syed Ibrahim juga pernah menghubunginya (merujuk kepada diri saya) sebelum ini dan bertanyakan pendapat sekiranya beliau dinamakan sebagai calon.'

Saya ingin menjelaskan, wartawan Sinar Harian ada bertanya mengenai sejauh mana saya mengenali Syed Ibrahim. Saya memaklumkan memang mengenalinya, dan di saat beliau ingin menerima jawatan sebagai Pegawai Agama MB Pahang sekembalinya dari Mesir, beliau ada bertanyakan pandangan saya adakah perlu untuk menerima jawatan itu, dan saya nyatakan kepada beliau:

"Sekiranya anta boleh menasihati MB untuk melaksanakan prinsip-prinsip Islam dalam urusan pentadbiran negeri, maka terimalah. Jika tidak mampu, maka jangan terima jawatan itu."

Oleh itu ingin saya tegaskan, saya tidak pernah dihubungi oleh Syed Ibrahim untuk mendapatkan pandangan jika beliau menjadi calon, dan berharap agar akhbar Sinar Harian dapat membuat pembetulan agar ianya tidak disalahtafsirkan.

Moga penjelasan ini dapat memberikan gambaran yang jelas atas situasi sebenar yang berlaku.

Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man,
Pesuruhjaya PAS Pahang

No comments

Powered by Blogger.