Bakar bendera Terengganu di stadium, lelaki dibelasah teruk

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGZAn_3EJtY9SFj50FSBK-sIxwzoGvvWIs88seue9wP_2I0KlXbVVYqaLCPTJFN4HFjbABkLNr3LaiEf452zSKxw73jcc3qNB1uX2qOBLpfdt0s1k5jZ4xeJQfHPaYHJGpoXJ-KncvNHY/s1600/bakar+bendera.png

SEORANG lelaki yang dipercayai penyokong pasukan bola sepak Negeri Sembilan dibelasah teruk di Stadium Shah Alam malam tadi selepas perlawanan akhir Piala Malaysia, Terengganu menentang Negeri Sembilan.

Lelaki tersebut dibelasah beramai-ramai oleh penyokong bola sepak Terengganu kerana tindakannya yang didakwa telah membakar bendera Negeri Terengganu serta mencetuskan provokasi setelah pasukan Terengganu tewas 1 - 2 kepada Negeri Sembilan.

Lelaki tersebut dikatakan mencetuskan provokasi dengan membakar bendera Negeri Terengganu di kawasan tempat letak kereta penyokong Terengganu. Rakan-rakan yang cuba menyelamatkannya juga turut terkena pukulan sekumpulan penyokong Terengganu yang berang dengan tindakan itu.

Tindakannya yang cuba menyelamatkan diri dengan melarikan diri ke dalam sebuah bas penyokong Terengganu memburukkan lagi keadaan. Meskipun ada segelintir penumpang yang simpati, lelaki tersebut terus dipukul.

No comments

Powered by Blogger.