cantik menarik pak lah kena boomm....

hari ini dari 1900h di stadium MBPJ kelana jaya,ribuan dijangka hadir ke perhimpunan sempena sambutan 16.9 iaitu tarikh di mana malaysia di tubuhkan.perhimpunan yang di anjurkan pakatan rakyat ini juga adlh utk menyuarakan juga bantahan terhadap penahanan ISA terhadap dua org iaitu MP Teresa Kok dan blogger Raja petra.

esok 16.9.2008 ( selasa ) adlh tarikh yang ditetapkan oleh Pakatan Rakyat untuk mengambilalih tampok pemerintahan negara.

17.9.2008 ( rabu ) SAPP ( parti progressif sabah ) akan mengadakan mesyuarat tertinggi bagi mengkaji dan berbincang mengenai kedudukan mereka sebagai ahli parti komponen barisan nasional.

18.9.2008 ( khamis ) majlis tertinggi UMNO akan bermesyuarat mengenai peralihan kuasa dan mengenai tindakan yang bakal dia mbil kepada Tan Sri Muyiddin Yassin krn mengkritik Bordolah Bordowi dan meminta beliau turun segera dari jawatan PM.

20.9.2008 ( sabtu ) mesyuarat tergempar majlis peguambagi mengutuk tindakan krjn menggunakan akta ISA dalam survival politik mereka.mesyuarat akan dia dakan di wisma MCA jalan ampang jam 1000h.

di antara menteri kabinet yang telah mengkritik kerajaan Bordolah Bordowi dalam penggunaan akta ISA adlh :
dato zaid ibrahim ( telah meletak jawatan )
tan sri bernard dompok
datuk ong tee keat
dato shahir samad
dato seri rais yatim
dato seri s.subramaniam
dato liow tiong lai

manakala dari komponen BN sendiri adlh dari :
dato seri ong ka ting
datuk seri fong chan onn
tan sri koh su khun

pengerusi MIC bayan baru pula En Nyana Segaran,mencatat sejarah negara dan layak di masukkan ke malaysia books of record.beliau adlh satu satunya ahli dan pemimpin parti komponen BN yang hadir di kediaman rasmi ketua menteri pulau pinang ketika perbincangan megenai tangkapan ISA bersama pakatan rakyat di adakan.

MP berbangsa melayu dan beragama islam daripada umno hanya berdiam diri dan ternganga mulut menjaga periuk nasi masing masing ketika isu ISA hebat diperdebatkan.

sehingga petang ni syed hamid @ hamid rambut kurang ( HRK ) mula membuat pusinan U.mengatakan beliau hanya menjalankan tugas setelah mendapat arahan daripada perdana menteri gila = Bordolah Bordowi.

botak memang bangang..
pak lah lembab dan bangap..
najib pondan...
muhyiddin berani kat luar je....

No comments

Powered by Blogger.