Pak Lah Mahu Kekal PM Walaupun Tahu Semakin Ramai Menolaknya!

Ternyata, semakin ramai yang sudah tidak tahan lagi, dan terus mendesak Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan secara terhormat.

Ternyata, semakin ramai yang sudah tidak tahan lagi, dan terus mendesak Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan secara terhormat.Pun begitu, menurut Abdullah Ahmad Badawi, sebarang peralihan kuasa tertakluk kepada prestasi Mohd Najib Abdul Razak.

Pak Lah Mahu Kekal PM Walaupun Tahu Semakin Ramai Menolaknya!

Abdullah Ahmad Badawi masih bertegas mahu kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia, paling tidak, sehingga pertengahan 2010.

Penegasan ini adalah tetap, walaupun semakin ramai Rakyat Malaysia yang mahukan Abdullah Ahmad Badawi berundur dengan segera.

Lantaran itu, sehingga ada individu dan pihak tertentu yang mahu peralihan kepemimpinan dan perpindahan kuasa berlaku sebelum Disember 2008, ataupun secepatnya ialah sekarang juga.
Ternyata, semakin ramai yang sudah tidak tahan lagi, dan terus mendesak Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan secara terhormat.
Pun begitu, menurut Abdullah Ahmad Badawi, sebarang peralihan kuasa tertakluk kepada prestasi Mohd Najib Abdul Razak.
Jadinya, bila prestasi Mohd Najib Abdul Razak buruk, apakah peralihan kuasa akan berlaku? Kemungkinan politiknya, tidak. Tidak akan berlaku. Jangkaan sambungan dan bahawa Abdullah Ahmad Badawi terus menerus menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia, ialah sehingga PRU 13, adalah berkemungkinan.
Walaupun kerusi Perdana Menteri bukanlah untuk berseronok kata Abdullah Ahmad Badawi, namun hakikatnya sesiapa yang telah dan sesiapa yang mahu menduduki kerusi ini, bukan kepalang seronoknya. Jika tidak, tak kanlah kerusi ini menjadi rebutan beberapa individu dan impian ramai individu.
Rakyat Malaysia sebenarnya, masih boleh redha, akan pemimpin politik yang duduk di persada Perdana Menteri Malaysia, ialah seorang pemimpin politik yang terbaik.
Ertinya kepemimpinannya mendatangkan kebaikan kepada Rakyat dan Negara Malaysia.
Namun, di antara ramai pemimpin politik, Abdullah Ahmad Badawi semakin diketahui ramai, adalah pemimpin paling teruk dan paling buruk, dalam sejarah kepemimpinan negara Malaysia.
Kehairanannya ialah kenapakah Abdullah Ahmad Badawi, sudah pun tahu, maka masih mahu kekal di kedudukan sebagai Perdana Menteri Malaysia.
Lebih-lebih lagi Abdullah Ahmad Badawi telahpun memberi isyarat jelas untuk bertanding mempertahankan kedudukan sebagai Presiden UMNO dalam pemilihan Disember 2008 ini.
Jika ada sesiapa di kalangan Rakyat Malaysia yang mengharapkan Abdullah Ahmad Badawi mementingkan mereka dan negara ini, lalu mengumumkan perletakan jawatan Perdana Menteri Malaysia, secara serta-merta, maka harapan ini tiada sedikitpun memberi tanda akan ada kemungkinannya berlaku.
Ertinya, Abdullah Ahmad Badawi, sebagai pemimpin yang dikenali sebagai, pantang dicabar ini, tidak akan sekali-kali berganjak, walaupun jutaan Rakyat Malaysia dari pelbagai pihak mendesak supaya dia berundur secara terhormat.
Pilihan yang telah ada, jika tidak sukakan dia dan kerajaannya, maka buktikanlah dalam PRU 12. Pilihan ini telahpun berkeputusan. Namun, belum cukup untuk Abdullah Ahmad Badawi berundur.
Pilihan yang masih ada, ialah:
01. Pemilihan UMNO Disember 2008 ini, seorang Presiden UMNO yang baru, dipilih oleh perwakilan yang mewakili ahli UMNO di cawangan dan bahagian.
Namun, kemungkinan yang ada setakat ini menunjukkan bahawa kemenangan masih berpihak kepada Abdullah Ahmad Badawi. Calon menentang dalam pertandingan ini belum menampakkan sebarang kekuatan dan kemampuan untuk menang tipis.
02. PRU 13, sekiranya peralihan kepemimpinan pertengahan 2010 tidak berlaku.
Kemungkinan ini cerah memihak kepada pembentukan kerajaan baru dan kemunculan Perdana Menteri yang baru. Pun begitu, tarikhnya masih terlalu lama, dan kemungkinannya ada bahawa Abdullah Ahmad Badawi terus kekal sebagai Perdana Menteri.
Mujurlah Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat terus menerus mewakili Rakyat dan Negara Malaysia, dan tekun serta gigih mengemukakan satu demi satu jalan yang memungkinkan Abdullah Ahmad Badawi tidak lagi dapat kekal di kerusi Perdana Menteri Malaysia.
Sementara usaha dilakukan dan Abdullah Ahmad Badawi mengelak dari bertemu, dan seterusnya berkata tidak kepada persidangan khas Parlimen, sampailah kemungkinan pihak tertentu mengadap D.Y.M.M. Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong.
Abdullah Ahmad Badawi kini masih terus berkata, “Saya Perdana Menteri Malaysia”.
Kehadrat Ilahi kita terus memanjatkan doa, semoga Rakyat dan Negara Malaysia boleh kembali harmoni dan makmor, apabila Abdullah Ahmad Badawi tidak lagi duduk di kerusi Perdana Menteri Malaysia.

http://www.tranungkite.net

No comments

Powered by Blogger.