selangor...perlukah ini terjadi?

Dulu aku pernah cerita tentang pengusaha pasir dan kontraktor UMNO yang terus memonopoli perniagaan mereka ketika Pakatan Rakyat memerintah. Keadaan ini turut di rasai oleh rakyat Perak,
Sejak PR memerintah, ramai kutu-kutu yang dulunya barua-barua Umno, sekarang beralih kepada PR. Masing-masing mengaku kenal MB, kenal EXCO, kenal YB… sapa nak kontrak, nak projek, depa boleh tolong. bukan sorang dua, tapi ramai. - MSK
Apa yang menarik ... ahli perniagaan UMNO mengaku sebagai orang kuat PKR dan pihak reformasi yang tidak biasa dengan perniagaan telah terus ketinggalan. Barua barua UMNO ini telah mula kembali memperolehi projek projek mega Kerajaan Negeri, tambah tambah lagi ruangan mudah untuk mereka bersama terbuka luas. Hanya perlu mengaku sebagai PKR dan mereka memperolehi peluang dengan kewangan kukuh yang mereka miliki.

Dengan kekurangan dana, reformis dan penyokong parti pembangkang terus gagal memasuki tender tender kerajaan dan para EXCO dan Menteri Besar sendiri nampaknya terus mengenakan syarat syarat yang tidak mampu di penuhi oleh penyokong PKR. Mereka yang menjadi pengerusi syarikat syarikat UMNO terus memanjangkan tempoh perkhidmatan mereka dan sebarang usul dari penyokong PKR sendiri telah di cantas.

Tender di MBSA, MPPJ dan MBSJ, contohnya, telah di miliki oleh puak puak UMNO yang dahulunya memberikan sokongan wang ringgit kepada calun calun UMNO.

Dengan kemudahan yang mereka perolehi ini, tidak mustahil, kerajaan yang di rasai oleh PKR untuk musim ini akan berakhir pada pilihanraya akan datang. Dana mereka di perolehi semula dan ketika sampai waktu pilihanraya, mereka akan terus mencarumkan bantuan mereka kepada calun calun UMNO.

Menermui penyokong PKR yang kecewa, mereka mengatakan bahawa sekiranya keadaan ini berterusan. UMNO akan bertambah kukuh sementara PKR akan hancur dengan kekurangan sokongan dari pihak akar umbi.

Ketika ini kita sedang memerhati dan mengecewakan, hari ini, Datok Karim telah di lanjutkan perkhidmatannya untuk 3 tahun akan datang seperti keistimewaan yang di perolehi oleh YDP dan Datuk Bandar PBT-PBT yang ada di Selangor.

Kalau bukan kerana Anwar, mungkin penyokong PKR sudah berpecah belah. Mereka masih berharap agar dengan perubahan kerajaan pusat, kerajaan negeri turut merubah sistem pmerintahan.

Namun, kontrak 3 tahun yang di perolehi Barua barua UMNO telah menutup kebangkitan ekonomi penyokong Pakatan Rakyat.

InsyaAllah ... ketika PRU13 nanti, PKR dan Pakatan Rakyat baru datang turun membantu, sedangkan sekarang penyokong dibiar layu dan kaku, tidak di bantu.umnomore

No comments

Powered by Blogger.