umno kubur demokrasi malaysia

Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Saya ingin mengulas sedikit berkenaan peristiwa hari ini yang memperlihatkan Kerajaan Pimpinan Dolah Badawi menggunakan kuasa dan demokrasi UMNO......

Apakah rakyat Malaysia bodoh seperti yang difikirkan Dolah sebagaimana langkah yang beliau lakukan tanpa mengira kuasa yang ada pada Agong?
Apakah Dolah tidak ingat, perlantikan Menteri mestilah diajukan kepada Agong terlebih dahulu dan bukannya sesuka hati mak bapak dia main passing, passing cam tuh!!!

Sepatutnya, pertukaran Menteri Kewangan dan Menteri Pertahanan sepatutnya dirujuk kepada Majlis Raja-raja Melayu iaitu diketuai Agong terlebih dahulu..... Bukannya boleh mengikut telunjuk Perdana Menteri sahaja.


Sekiranya dirujuk kepada undang-undang, perlepasan jawatan Menteri Kewangan dan Menteri Pertahanan menyebabkan kedua-dua jawatan ini kosong sehingga mendapat perkenan Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.

Sebab apa Dolah buat kerja bodoh macam nih???

1) Kemungkinan Dolah ingin menggunakan sistem pertahanan negara untuk mempertahankan kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri daripada berlaku pertukaran kuasa daripada kerajaan Barisan Nasional kepada Kerajaan Pakatan Rakyat.
2) Kemungkinan juga, Dolah takut dengan strategi dalaman Najib dan Mahathir yang mungkin akan merampas kuasa dengan menggunakan tentera.
3) Dolah dah pening, ekonomi merundum jatuh, dah tak tahu dah nak buat cammana.... jadi, bagi aje kepada Najib untuk pikul tanggungjawab dan sekiranya ekonomi makin jatuh, Najib akan dipersalahkan dan bukannya Dolah.

Kesimpulannya, strategi Dolah ini telah lama dihidu oleh orang ramai...... strategi Dolah untuk mempertahankan kuasanya telah lama diyakini, Dolah akan menggunakan kuasa tentera bagi mengekalkan kekuasaannya..... Namun, adakah ini yang dinamakan demokrasi? Atau ianya hanya demokrasi ala UMNO ciptaan Dolah, anak dan menantunya sahaja? Dolah terpaksa terima kenyataan bahawa, rakyat Malaysia sudah jemu dengan pentadbiran Malaysia di bawah pimpinannya......

Akhirnya, saya menyeru Dolah Badawi agar meletakkan jawatan seberapa segera dan biar Agong yang memutuskan sama ada kerajaan UMNO tumbang atau sebaliknya!!! Ingatlah Dolah, kamu hanyalah Hamba Allah dan Malaysia ini bukan hak milik kamu dan keluarga kamu, tapi, milik rakyat Malaysia dengan diketuai oleh Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong..... Terimalah hakikat bahawa, menantu kamu itu tidak pandai dan tidak seharusnya dinaikkan menjadi Perdana Menteri!!!! Bagilah kepada mereka yang layak!!!!

- Anak Reformasi
http://anak-reformasi.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.