Agong bangga kejayaan Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu


KUALA TERENGGANU 12 Feb. - Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin berbangga dengan perjalanan Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu, 17 Januari lepas yang disifatkan semua pihak sebagai yang terbaik di negara ini.

Tuanku Mizan melahirkan perasaan bangga itu kepada Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd. Yusof semasa beliau menghadap baginda untuk mempersembahkan prestasi pilihan raya kecil itu baru-baru ini.

Abdul Aziz berkata, Tuanku Mizan bangga kerana pilihan raya kecil itu dapat dilaksanakan dengan baiknya oleh petugas-petugas di Terengganu.

Jelasnya, Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu akan dijadikan penanda aras untuk diteladani oleh Pejabat Pilihan Raya negeri yang lain selepas ini.

''Selepas pilihan raya kecil P36, saya dapat banyak pujian mengatakan ia adalah pilihan raya yang terbaik.

''Daripada orang biasa sehinggalah pegawai kerajaan, menteri besar dan menteri Kabinet menyatakan kebanggaan mereka terhadap perkara ini," ujarnya ketika berucap pada majlis penghargaan dan penyampaian sijil kepada petugas-petugas Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu, di sini malam tadi.

Sebelum itu, beliau turut menghadiri sesi bedah siasat pilihan raya kecil berkenaan di sini.

Menurut Abdul Aziz, parti pembangkang turut tidak terkecuali menyatakan pujian mereka terhadap perjalanan pilihan raya kecil itu.

''Saya tidak tahulah sama ada mereka puji kerana mereka sudah menang tapi saya difahamkan ini pertama kali pembangkang puji SPR dan polis," ujarnya.


kesia kan farid....p mana la budak baik ni....sian dia kahkahkah...

No comments

Powered by Blogger.