Hinanya Melayu Kerana UMNO


 [...] Hasil daripada pemerintahan regim UMNO dan berkat Dasar Ekonomi Baru yang dilaungkan oleh UMNO, maka lahirlah jutawan-jutawan Melayu yang antaranya bernama Muhammad a/l Muhamad, Khir a/l Toyo, Satim a/l Diman, Zakaria a/l Derus, Adnan a/l Mansur, Idris a/l Jusoh, Hisham anak Husin, Sharil anak Samad, Khiri anak antu, Adnan anak Yaakub, Shahidan anak Kasim dan beratus yang lain di mana semuanya menjadi jutawan hasil berkat Dasar Ekonomi Baru tajaan UMNO yang disokong oleh pencacai mereka yang miskin dan papa kedana.

Mac 2008 kekuasaan mereka terjejas, kekuasaan mereka terhakis. Mereka menjadi binggung dan semakin sewil. Mereka hilang pertimbangan. Kepala regim mungkin bertukar Mac 2009 ini. Kepala baru, perangai pun baru dan berbeda daripada kepala yang sedia ada. Kepala sedia ada, makan secara senyap. Kepala baru, makan riuh rendah. Kepala nak makan, bini Kepala pun nak makan. Mereka berebut sehingga ada yang menjadi korban dan ada yang hilang dari pandangan, seperti Altantuya dan Balasubramaniam.

Era santai, rompak, joli dan relax yang mereka nikmati selama 50 tahun telah semakin tercemar. Mereka bimbang. Mereka tiada pilihan kerana mereka tiada keimanan. Mereka tiada pilihan kerana mereka semakin hilang sokongan. Kali ini mereka tidak merompak wang kerana mereka telah lama dan banyak merompak. Mereka telah banyak wang. Sekarang adalah masa untuk mereka melabur semula. Melabur untuk memastikan mereka akan terus dapat melakukan rompakan 50 tahun lagi, untuk ini mereka mesti mengekalkan penjajahan zalim regim mereka. Sekarang mereka menjadi perompak orang. Mereka merompak orang yang dangkal keimanannya. Mereka merompak orang yang cetek semangat juangnya. Mereka merompak orang yang lupa asas perjuangannya. [read more]

No comments

Powered by Blogger.