pak lah penakut...najib pengecut!! mana hulubalang umno????

Dalam berita bertajuk "SPR: Dua exco Perak masih Adun," Malaysiakini melaporkan:
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memutuskan dua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang didakwa kosong masih lagi disandang oleh wakil-wakil rakyat PKR.

Dalam mesyuarat khasnya pagi ini, SPR memutuskan wujud keraguan pada surat peletakan jawatan Jamaluddin Mat Radzi dan Mohd Osman Jailu masing-masing sebagai wakil-wakil Behrang dan Changkat Jering.
Dalam posting bertajuk "Lompat si babun lompat," saya dah tulis:
Pilihan raya kecil ketika Umno sedang sibuk dengan perebutan jawatan bukanlah sesuatu yang direstui oleh kerajaan Barisan Nasional (BN).
Itu tafsiran saya. Kalau tak suka, tak ada apa yang saya boleh buat.

Ketika dihubungi mStar Online, Adun Behrang Jamaluddin Mohd Radzi berkata: "Kalau kita tidak patuh undang-undang siapa lagi yang hendak mematuhi undang-undang".

Tidak pula didapati mStar memetik beliau berkata "Kalau kita tidak tunai janji siapa lagi yang hendak menunaikan janji".

Sebelum ini, pernah berlaku dua Exco dalam kerajaan Kelantan yang dipimpin oleh PAS adalah dari Barisan Nasional (BN) apabila Semangat 46 dikojolkan dan ahli-ahlinya dengan berlari-lari masuk semula ke dalam Umno.

Adakah perkara yang sama bakal berlaku di Perak?

Saya dah kata dalam posting tersebut, rupa-rupanya ada banyak babun di negeri aku, Perak. Saya tak berani tuduh adakah babun di dalam suruhanjaya tertentu semalam atau pagi tadi telah menerima serta menjilat-jilat arahan dari bapak babun dalam parti politik tertentu.

Orang kata, di Putrajaya lagi banyak babun. Tak berani saya nak mengiyakannya.

Sementara itu, marilah kita selamatkan Datuk Seri Najib Tun Razak dan ahli-ahli Umno. Dilaporkan lagi oleh The Straits Times Singapura bahawa "Najib's ratings fall". MySinchew pula melaporkan "MACC: Demonstrators should be "saved"".


bakaq

No comments

Powered by Blogger.