Siapa yang maksum? - malaysiakini


Ahli Majlis Tertinggi UMNO (MT), Datuk Noh Omar secara bodoh menyelar para pemimpin Pakatan Rakyat kerana dakwanya berlagak seperti maksum apabila menyalahkan kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam pergolakan politik mutakhir ini.

Katanya, justeru beliau menuduh tanpa asas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak akan sama sekali meletakkan jawatan sekalipun jika didapati bersalah menyalahgunakan kuasa.

"Sebaliknya, dia (Khalid) bersama (Datuk Seri) Anwar Ibrahim dan 'geng-geng' akan buat jelajah ke seluruh negara mempersalahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), itu yang pertama.

"Kemudian dia akan kata ini semua perancangan Barisan Nasional (BN) dan SPRM ikut telunjuk BN serta UMNO semua yang salah, sebab orang pembangkang ini orang yang maksum, tidak ada salah langsung, moral tinggi-tinggi," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Sebenarnya siapakah yang maksum sperti yang diadakwa Noh Omar di atas. Adakah beliau sendiri tidak menyedari bahawa berapa banyakkah laporan kepada SPRM yang hanya masuk tong sampah walaupun ianya penuh dan sarat dengan bukti yang kukuh.

Seingat saya semakin banyak laporan yang diserahkan kepada SPRM oleh pihak pakatan Rakyat . sebanyak itulah yang akan masuk tong sampah.

Sekadar mengambil contoh apa yang berlaku di Selangor sendiri. kalau dibincang secara Nasional nanti banyak sangat sehingga melibatkan Noh sendiri.

Mohd Taib sudah didapati bersalah membawa keluar wang ke Australia. Bila dilaporkan supaya diadakan siasatan dari manakah wang itu diambil sampai sekarang dia maksum seperti kata Noh.

Paling malang dia kembali disenaraikan dalam kabinet pak lah sehingga sekarang.

Khir Toyo lagi hebat dan betul-betul maksum seperti kata Noh. Laporan rasuah terhadapnya sampai puluhan lihat http://idhamlim.blogspot.com/2009/02/kenapa-hanya-khalid.html, tetapi akhirnya dia bebas dan maksum sehingga sekarang.

No comments

Powered by Blogger.