Siapa yang menanggalkan baju besi yang dipakai Sultan ?~ MALAYSIAKINI

Oleh amizie

" Sebagai seorang Melayu, saya juga terguris, tidak gembira dengan perkembangan terbaru ini terutama tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mahu menyaman Sultan Perak, Sultan Azlan Shah. – DR. MAHATHIR MOHAMAD (Bekas Perdana Menteri)

Yang lain pun mahu memberi pendapat termasuk MUHYIDDIN YASSIN (Naib Presiden UMNO), DR. AHMAD ZAHID HAMIDI (Menteri di Jabatan Perdana Menteri), JAMALUDIN YUSOF (Presiden Pekida), IBRAHIM ALI (Presiden Perkasa). Semua keyataan mereka boleh dirujuk disini.

Aku cuma ingin bertanya, Siapa ? atau kumpulan mana ? atau kelompok mana ? yang membuat kan supaya Sultan atau raja boleh disaman dan dibicarakan. Tidak kira lah mahkamah khas atau bukan. Tentera pun ada mahkamah sendiri.

Pawang atau tok bomoh mana kah yang menawarkan (neutralkan) ilmu kebal yang ada pada Sultan atau raja. Kemudian ilmu kebal itu dimasukkan kebadan pawang dan ahli kumpulan pawang tersebut.

Siapa kah pahlawan yang gagah berani menanggalkan baju besi yang dipakai oleh sultan dan kemudian memakai nya?. Dari kumpulan dan kelompok mana kah pahlawan itu ?

Untuk mendapat jawapan, sila baca hujah yang dikupas oleh Mohamed Hanipa Maidin (Peguam)

SELANJUTNYA...

No comments

Powered by Blogger.