bukit gantang: orang umno emosional bila hasan ali nak bagi khutbah!

Petang ni wak agak lambat update blog. Wak mohon maaf. Wak sibuk sikit. Ini pun wak baru saja balik dari mengambil butiran dari rakan jemaah yang bersolat Jumaat di Masjid Sg. Tinggi hari ini. Ada cerita HOT kaw..kaw..beb! Begini kisahnya...

Jeng..jeng..jeng..!! Solat jumaat hari ini khususnya di Masjid Jamek Sungai Tinggi sungguh luar biasa. Standard bila ada pilihanraya, begitulah jadinya. Alhamdulillah. Selain dari pelancong2 politik masjid juga turut di imarahkan oleh ramai petugas2 yang telah berkampung di kariah tersebut sejak 2 minggu lalu.

Sungguh mengejutkan ! Sungguh memalukan ! dan sangat mengujakan..! Apa tidaknya bila orang-orang Umno terjerit-jerit di dalam masjid ketika khutbah mahu dimulakan. Insiden itu berlaku di Masjid Sungai Tinggi tengahari tadi. Klisenya sangat mudah...! Bila tok imam masjid bangun mengumumkan untuk menjemput Dato' Hassan Ali berkhutbah jumaat di situ.

..bila imam umukan khatibnya ialah Dato' Hassan Ali, maka bangun orang2 Umno seraya berkata,
..masjid ini ada imam, ikutlah peraturan, siapa yang suruh buat semua ni, ini salah guna kuasa namanya. Imam kemudian menjawab...saya ketua kampung dan penasihat masjid...lalu orang Umno berteriak lagi..mana tauliah...dan bla..blaa..blaa..
Demi menjaga keharmonian masjid dan jumaat itu sendiri, maka Dato' Hassan Ali menolak dengan hemah pelawaan khatib untuk menyampaikan khutbah.

Wak tak nak komen apa-apa lagi, kerana wak kena bergegas ke majlis Nizar pada jam 8 malam ini di..dot...dot..,kerana wak telah dimaklumkan ia berkaitan dengan program bloggers juga. Apapun wak amat kesal dan kecewa kerana adanya jemaah yang begitu emosi dan hilang maruah diri dan sanggup mencemar adab2 yang perlu dijunjung ketika berada di dalam masjid dengan kata-kata( wak istilahkan menjerit), sedangkan masjid merupakan rumah Allah yang harus dihurmati., apatah lagi mengeluarkan suara yang nyaring hingga menimbulkan rasa tidak tenteram jemaah lain yg turut mengerjakan solat sunat Jumaat ketika itu.

Jika ahli umno yang bersolat di situ mempertikaikan jemputan Khatib luar membaca khutbah, khususnya dari PAS, bagaimana pula dengan risalah2 khutbah ini. Sila rujuk di sini dan di sini. Apa pula jawabnya ? Sungguh memalukan !

Wak seru mana2 jemaah yang ada berjemaah di sana hari ini hadirkan komen dan bukti yang lebih nyata sebagai pelengkap yang melengkapkan bahawa insiden yang begitu memalukan yang telah berlaku di Masjid Sg. Tinggi itu amat memalukan orang islam,mohon respon..salam perjuangan. Takbir !! Allahu Akbar...terima kasih buat Al-Fadhil Ustaz (anakbapak) kerana memberi maklumat ini...!

No comments

Powered by Blogger.