mahathir: cepat la turun kempen kat bukit gantang! kami tak sabar nak tengok tun!

Pakatan Rakyat mengalu-alukan Tun Dr Mahathir yang dilaporkan hendak turun berkempen di Bukit Gantang bagi membantu calon BN, Ismail Safian.

Mantan perdana menteri itu dijadual menemui pengundi di Taman Kaya atau Taman Kota Jaya dalam DUN Changkat Jering.

"Pakatan Rakyat tidak sedikit pun gusar mengenai kehadiran Mahathir malah beliau boleh membawa dan memeluk Pak Lah sekali bersamanya di atas pentas nanti jika beliau mahu untuk membuktikan UMNO sudah pulih dan bersatu," tegas seorang pemimpin Pakatan Rakyat disini petang ini mengulas mengenai laporan tersebut.

Umum mengetahui, Mahathir yang telah menjadi seperti mayat hidup semula selepas Najib diisytihar secara sah sebagai Presiden UMNO dan PM merupakan pemimpin yang telah banyak membawa kerosakan kepada sistem demokrasi di dalam negara ini.

"Tidak semua orang UMNO suka Mahathir, kerana beliau dilihat sebagai pemimpin kuku besi yang kini cuba mencaturkan politik UMNO dan negara dengan memperalatkan Najib untuk menjayakan saki baki visi dan misinya," tambahnya lagi.

Bagi pemimpin-pemimpin parti pembangkang, tidak mudah melupa dan meaafkan dosa-dosa Mahathir yang banyak terutama kes pemecatan Ketua Hakim, operasi lalang dan penghapusan perjanjian royalti minyak yang diturunkan menjadi wang ehsan sewaktu PAS berjaya memerintah Terengganu selepas pilihanraya 1999 dahulu.

"Beliau tidak segan silu untuk mengakui kezaliman yang pernah dilakukan terhadap kerajaan PAS Kelantan dan Terengganu melalui sekatan-sekatan pembangunan kerana dikatakan kononnya rakyat akan berkata apa guna untuk memangkah BN jika memilih pembangkang pun boleh mendapat pembangunan," ujarnya.

Banyak pihak berpendapat kezaliman Mahathir tersebut kini bakal diwarisi oleh Perdana Menteri ke enam, Najib Tun Razak, namun ia juga adalah petanda bahawa kerajaan BN sedang menuju kehancuran.

"Mahathir perlu menegur perbuatan Najib yang merampas Perak yang Mahathir sendiri telah sifatkan ia sebagai satu langkah yang silap melalui blognya," tegas beliau.

Sementara itu seorang bekas ahli UMNO yang telah menyertai PKR menyatakan bagaimana Mahathir nak tolong kempenkan calon UMNO-BN di Bukit Gantang sednagkan kempennya untuk Mukhriz untuk Ketua Pemuda UMNO pun tak berkesan, Mukhriz tercorot pulak

No comments

Powered by Blogger.