najib bapa apa?

Mungkin ada di antara kita sudah terlupa satu peristiwa bersejarah iaitu Misi Lawatan Diplomatik Tun Abdul Razak ke Beijing pada tahun 1974. Hasil daripada lawatan ini, Malaysia telah buat pertama kalinya menjalinkan hubungan dua hala dengan negara komunis China.

Ini kerana sebelum ini, iaitu di era Tunku Abdul Rahman, dasar luar negara kita lebih bersifat anti-komunis dan bersekutu dengan British dan Amerika Syarikat. Dasar yang telah di bawa oleh Tun Abdul Razak dengan menjalinkan hubungan dua hala Malaysia - China ini merupakan perang saraf terhadap PKM, apabila pihak komunis China sendiri tidak mengisytiharkan kesahihan PKM.

Malahan, hasil daripada hubungan dua hala ini, ia telah mengubah dasar luar negara kepada lebih bersifat berkecuali dan tidak menyebelahi mana-mana pihak samaada di pihak anti-komunis dan di pihak komunis. Tun Abdul Razak merupakan pengasas jambatan hubungan dua hala Malaysia - China yang kini telah berusia 35 tahun.

Hari ini waris patriot ini, Mohd Najib Tun Abdul Tazak akan mengambil-alih kepimpinan negara ini sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke 6.

http://mummyrokiah.blogspot.com/


penyokong umno mesti tau najib bapa apa! kahkahkahkaj....

No comments

Powered by Blogger.