Seruan al-Banjari kepada seluruh umat islam, (laksanakan mulai malam ini) demi untuk Islam !


Wak menerima komen dari pelayar di blog ini menyeru sekelian muslimin dan muslimah yang melayari blog al-Banjari Online mulai tengahmalam ini untuk melaksanakan secara berterusan sehingga tibanya hari mengundi dengan melakukan perkara dibawah :

1.Mulai membaca Al-Buruj (surah 85) sebanyak2nya.
Terjemahan : 22 ayat (Makkiyah)

(1) Demi langit yang mempunyai gugusan bintang,(2)dan demi hari yang dijanjikan.(3) Demi yang menyaksikan dan yang disaksikan.(4)Binasalah orang-orang yang membuat parit (iaitu pembesar Najran di Yaman),(5)yang berapi(yang mempunyai) kayu bakar,(6)ketika mereka duduk di sekitarnya,(7)sedang mereka menyaksikan apa yang diperbuat terhadap orang-orang mukmin.(8) Dan mereka menyiksa orang-orang mukmin itu hanya kerana(orang-orang mukmin)itu beriman kepada Allah yang Maha Perkasa,Maha Terpuji. (9)yang memiliki kerajaan langit dan bumi. Dan Allah maha menyaksikan segala sesuatu. (10)Sungguh, orang-orang yang mendatang cobaan(bencana,membunuh, menyiksa) kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan lalu mereka tidak bertaubat,maka mereka akan mendapat azab Jahannam dan mereka akan mendapat azab (neraka) yang membakar,(11) Sungguh, orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan, mereka akan mendapat syurga yang mengalir dibawahnya sungai-sungai,itulah kemenangan yang agung. (12) Sungguh, azab Tuhanmu sangat keras. (13) Sungguh, Dialah yang memulai penciptaan(makhluk) dan yang menghidupkannya(kembali), (14) Dan Dialah Yang Maha Pengampun, Maha Pengasih, (15) yang memiliki Arsy' lagi Maha Mulia, (16) Maha Kuasa berbuat apa yang Dia kehendaki. (17)Sudahkah sampai kepadamu berita tentang bala tentera(penentang),(18) (iaitu) Fir'aun dan Samud? 919) Memang orang-orang kafir(selalu) mendustakan, (20) padahal Allah mengepung dari belakang mereka (sehingga tidak dapat lolos), (21) Bahkan (yang didustakan itu) ialah Al-Quran yang mulia,(22) yang tersimpan dalam (tempat) yang terjaga(Lauh Mahfuz).

2. Ulang ayat (20), hafal dan niatkan pada golongan penentang Islam agar bersama-sama kita, InsyaAllah ! Mohonkan keampunan di pihak kita dan mereka.

Sememangnya Islam diuji oleh kaumnya sendiri, dan sejarahnya memang sebegitu sejak zaman Nabi. Tiada daya kekuatan melainkan Allah SWT. Maka 30 jam dari sekarang, inilah jihad sebenar. bersiapsiagalah seluruh umat Islam.

Islam DAP ? Adoi...dulu ribut ada Islam PAS, dan ada Islam Hadhari. Wak harap ada ulama' PAS atau ostad2, tolong bagi hujah jawab tentang hal ini ?

Hafal dan bacalah ayat (20) itu berulang-ulang dengan lidah yang fosih dan jelas. Takbir ! al banjari

No comments

Powered by Blogger.