Najib Gelabah UMNO Ganu Bergelora! UMNO Hancur!

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, Umno sedang berusaha untuk mententeramkan pergolakan politik parti itu yang berlaku di Terengganu.

"Kita sedang berusaha untuk mententeramkan keadaan," kata Presiden Umno ketika diminta mengulas mengenai pergolakan Umno yang berlaku di Terengganu pada masa ini.

Umno Terengganu kini sedang mengalami krisis berikutan masalah dalaman yang dihadapi beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) parti itu dengan Menteri Besar, Datuk Ahmad Said.

Terbaru, laporan sebuah portal turut menyatakan sembilan wakil rakyat Umno negeri itu bercadang meninggalkan parti untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat.

Bagaimanapun, perkara itu dinafikan oleh salah seorang ADUN, Datuk Rosol Wahid.

Sementara itu, Najib turut menafikan campur tangan kerajaan dalam isu penangguhan hukuman sebat yang dikenakan ke atas model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarno kerana kesalahan meminum arak.

"Kita tidak campur tangan. Itu hak Mahkamah Syariah untuk memutuskan.

"Itu budi bicara Mahkamah Syariah," katanya.

Pada 20 Julai lalu, Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan menjatuhkan hukuman denda RM5,000 dan enam sebatan ke atas Kartika selepas dia mengaku bersalah meminum arak di sebuah hotel di Cherating pada 11 Julai 2008.

Kartika sepatutnya dibawa ke Penjara Kajang untuk menjalani hukuman itu Isnin lalu namun ia ditangguhkan selepas Hari Raya Aidilfitri oleh Ketua Hakim Syarie Negeri Pahang, Datuk Abdul Rahman Yunus.

No comments

Powered by Blogger.