Ulasan Blogger NGOK Umno Pasal Sebat! Anda Baca La

Kenapa Kartika nak sebat diri?



Kenapa Kartika nak sebat diri? Kartika menangis sebab mahu sebatan.


Hari ini abe MIE terlalu sibuk,. tetapi abe MIE cuba menulis apa yang abe MIE bualkan tadi dengan beberapa orang sahabat.

Kisah Kartika Sari Dewi Shukarnor, seorang wanita, mantan model sambilan yang berasal dari Sungai Siput, Perak. Kartika berusia 32, muda macam 25 tahun. Dia pernah berkahwin dengan warga Singapura. Janda dan tinggal dengan ayahnya. Sebenarnya Kartika ini berketurunan Indonesia mempunyai taraf sebagai penduduk tetap. Kalau ADUN PAS tahu, dia buat bini kot atas alasan simpati.

Kartika menjadi hebat dan terkenal selepas dia dijatuhi hukuman sebat sebanyak enam kali dan didenda RM5 ribu oleh Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan baru-baru ini kerana ditangkap sedang meminum arak di khalayak ramai ketika berada Cherating, Kuantan.

Ada seorang sahabat bertanya kepada abe MIE, kenapa Kartika beria-ria hendak menerima hukum sebat!!! Sedap hingga menjilat jari ke rasa kena sebat!!!

abe MIE kata, Kartika beria-ria hendak disebat sebab dia rasa sebat amat 'syok'. Syok nya setakat mana abe MIE tak tahu. Tetapi kalau hendak tahu kategori syok, kita kena tanya Anwar Ibrahim. Syok macam dia urut badan kat Thailand. SYok macam Anwar main buntut orang tua, remaja ke... abe MIE tak tahu.

Sama juga dengan syok ELizaberth Wong dengan Helmi. Ini boleh dikatakan syok sebab kena tiang bendera Melayu punya. Potong sudah, kepala standby aje. Kalau kena Tian, belum tentu syok lagi, sebab main pakai kulit.

Jadi, rumusan abe MIE, adakah Kartika mahu sebatan sebab syok macam 'dirasai' oleh Anwar Ibrahim dan Eliza!!!

Atau Kartika memang gemar pada publisiti murahan. Maklumlah lepas kena sebat dia akan diberikan tawaran berlakon dalam kisah benar. Lagipun semasa Kartika menjadi model sambilan, kita pun tak kenal dia. Model jual sardin kot atau model jual periuk plastik!!! Nik Aziz mesti terasa kalau cakap pasal plastik.

Cuba kita fikir lagi, penagih dadah pun tak mahu hukum sebat. Dia lebih suka memilih hukum penjara yang panjang. Begitu juga perasuah. Dia lebih suka kepada hukuman membayar denda. Bagi perogol, peliwat, peragut, perompak... mereka semua tak mahu kena sebat. Kalau diberi pilihan, mereka akan memilih hukum penjara atau denda.


Sakit Sebat


Tahu ke sebat tu sakit. Kulit belakang boleh menggelupas macam kita kupas sabut kelapa. Lembu pun kita sembelih sebelum kupas kulit. Bayangkan kalau lembu kita kupas kulit sebelum kita sembelih. Meraung sakitlah. Silap hari bulan atau silap jam, lembu tendang orang yang kupas kulit.

Tetapi dalam kes Kartika, abe MIE hairan. Adakah kulit Kartika keras macam kulit gajah!!! Gajah pun kalau kita sebat dia akan ikut-kanan atau kini. Gajah pun tahu sakit kecuali kain pelikat cap gajah aje yang tak sakit.

Bayangkan bagaimana 'bekas-bekas' yang tertinggal di buntut atau belakang Kartika selepas kena sebat. Berbelang-belang. Beralun-alun jadinya. Sakit 2,3 minggu. Nak duduk tak boleh, sakit. Nak mandi tak boleh. Jadi kambinglah jawabnya.

Apa motif Kartika sebenar pasal sebat kalau semua yang abe MIE kata tak betul?

Kenapa ayah dia beria-ria hendak anaknya dihukum sebat? Kalau anak Nik Aziz kena sebatpun, Nik Aziz akan merayu. Sayang Nik Aziz kat anak dia. Sama juga dengan Anwar Ibrahim, mahukah dia kena sebat? Elizaberth pun tak nak ke kena sebat. Semua orang tak mahu kena sebat.

Jangan kita ingat sebat tu macam guru disiplin kat sekolah sebat budak kat tangan sekolah. Sebat Kartika itu kat punggung sebab itulah dia tak mahu disebat di hadapan orang ramai. Kalau tidak sudah tentu orang akan menganbil gambar buntutnya untuk dijadikan tayangan amal. Kes lain jadinya.


abe MIE- Bagus juga Kartika memilih hukum sebat kerana sedar atas kesalahan diri minum arak. Tetapi orang Kelantan terutamanya beliawan dari Kelantan pun banyak juga minum arak tidak pula disebat di bawah pemerintahan PAS. Kenapa Pahang negeri Islam Plastik mengamalkan mini hudud? Di Selangor, peminum arak boleh menangkap dan mengheret ke mahkamah untuk diambil tindakan undang-undang sahaja.


abe MIE- Kenapa Kartika beria-ria sangat hendak disebat!!!



http://pkrpasdap.blogspot.com/2009/08/kenapa-kartika-nak-sebat-diri.html

NGOK Kan? Kahkahkahkahkah.... Malu Beb Jadi Orang Macam ni!

No comments

Powered by Blogger.