Obama, Lady Gaga bersaing tarik peminat di Facebook

WASHINGTON: Penyanyi berpakaian unik terkenal, Lady Gaga dan Presiden Barack Obama mempunyai kerjaya berbeza tetapi masing-masing kini berlumba mencatat rekod peminat paling ramai di Facebook.

Pegawai publisiti Facebook memberitahu Cable News Network (CNN), Lady Gaga dan Obama memiliki bilangan peminat hampir sama dan kini berlumba mencatat manusia pertama mempunyai 10 juta peminat di Facebook.
Sehingga Jumaat lalu, Obama mendahului tipis dengan 9,058,881 peminat manakala
Lady Gaga sedikit ketinggalan dengan 9,023,966 peminat.

Mereka masih jauh untuk mencabar Reja Pop, Michael Jackson yang mempunyai 13,285,811 peminat. Jackson meninggal dunia setahun lalu.

Laman Obama di Facebook dikendalikan oleh Organizing for America, dan menyiarkan gambar lawatannya ke negeri dekat Teluk Mexico baru-baru ini selain ada sambungan kepada ucapannya dalam sidang akhbar.
Laman Obama menyatakan hobi beliau sebagai menonton perlawanan bola keranjang, menulis, menghabiskan masa bersama keluarga dan antara buku paling digemarinya sebagai The Bible, lagu Song of Solomon oleh Toni Morrison dan hikayat sedih oleh Shakespeare.
Laman Facebook Lady Gaga pula menunjukkan promosi konsertnya akan datang selain artikel kerjayanya sebagai penyanyi berusia 24 tahun itu. Facebook mempunyai lebih 400 juta pengguna aktif. Agensi
Admax Supports Eco-Living . Click here for 10 easy things you can do today to go green!

No comments

Powered by Blogger.