Najib Kata Jangan Gadai Masa Depan Negara. Yang 50 Tahun Dah Tergadai Macam Mana?

Usah Gadai Masa Depan Negara Kepada Pembangkang - Najib

PEKAN, 11 Dis (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pihak pembangkang tidak mungkin akan dapat mengambil alih peranan yang dilaksanakan Barisan Nasional (BN) untuk memimpin negara ini.

Justeru, beliau berkata rakyat Malaysia tidak perlu menggadai masa depan negara kepada pembangkang yang dilihat hanya bijak menabur janji-janji manis.

"Mereka tidak mempunyai ideologi yang didukung bersama, hanya tahu menabur janji dan mempunyai pegangan masing-masing yang terlalu longgar dalam kesepakatan politik," katanya ketika berucap pada Majlis Mesra Deepavali Parlimen Pekan, di sini Sabtu.

Najib berkata kepimpinan BN yang sebelum ini dikenali sebagai Perikatan, telah berjaya membawa negara mencapai kemerdekaan dan mengisi perjuangan kemederkaan selama lebih 50 tahun dan akan terus memacu negara ini menjadi sebuah negara maju.

"Janganlah mengambil risiko (menyokong pembangkang) yang akan sebabkan kita menyesal di hari muka," katanya.

Najib berkata sejarah telah membuktikan bahawa pemimpin yang hanya tahu menabur janji akhirnya akan mendatangkan musibah kepada rakyat.

Katanya kepimpinan BN selama ini telah berusaha gigih menunaikan segala janji yang diungkapkan dan diterjemahkan demi kepentingan rakyat dan negara.

Beliau turut berikrar akan melaksanakan pentadbirannya dengan seadil-adilnya untuk kepentingan semua kaum di negara ini.

"Saya akan pegang kepada semangat 1Malaysia, dahulukan kepentingan rakyat, Insya-Allah rakyat akan mendapat manfaat besar di bawah kepimpinan Barisan Nasional," katanya.

macam ni punya kerja melayu nak tipu rakyat. ni la jenis golongan melayu umno untu cari makan dengan baham wang rakyat! rakyat tak da, umno kehilangan projek dan wang. rasuah kerap miniti di bibir pemimpin umno!

sapa gadau bukit di pahang?
sapa gadai tanah rakyat kepada cukong?
sapa gadai tanah kat sungai besi?
sapa baham wang bantuan rakyat?
sapa dok tekan dengan tarik subsidi kepada rakyat?
sapa sapa dan sapa?

rakyat sudah tau! umno laknat punya kerja!

1 comment

Putra IJ80 said...

Bang.....dah tak der lagi barang yg.nak di gadai....

smue dah di gadai dan tergadai...

Tak caya..tanya Tok Rais,

Yg.bakar Jambatan tur.

Powered by Blogger.