Blackburn tawar RM29j dapatkan Ronaldinho

WALAUPUN ingin mengakhiri karier di negara kelahirannya, Brazil tetapi Ronaldinho masih menjadi buruan kelab dari Eropah yang berminat mendapatkan khidmatnya daripada AC Milan.

BLACKBURN - Selepas menafikannya sebelum ini, pemilik Blackburn semalam telah menyatakan bahawa kelab itu sudah membuat bidaan bernilai £6.2 juta (RM29.5 juta) untuk mendapatkan Ronaldinho.

Syarikat dari India, Venky itu pada mulanya menulis tentang minat untuk mendapatkan pemain Brazil tersebut di laman sosial Face- book mereka pada Ahad lalu tetapi beberapa jam kemudian, pengarahnya, Venkatesh Rao menafikan berita tersebut.

Beliau menegaskan bahawa berita tersebut tidak benar sama sekali dan Black- burn langsung tidak berminat terhadap Ronaldinho.

Namun awal pagi semalam, kakaknya yang juga Pengerusi Venky, Anuradha Desai memberitahu bahawa mereka telah pun menyata- kan tawaran kepada AC Milan.

Ronaldinho kini sedang berehat di Brazil dengan beberapa kelab di sana berminat untuk mendapatkan tandatangannya.

Penasihat dan juga abang kepada pemain itu, Roberto Assis mengesahkan bahawa Flamengo, Palmeiras dan Gremio berminat untuk mendapatkan khidmat Ronaldinho.

Assis turut mengakui beliau telah dihubungi Black- burn dan berkata: "Kami tidak tahu apa yang akan berlaku. Tetapi kami sebenarnya mahu dia kembali beraksi di Brazil."

Namun, Blackburn dikatakan tiada masalah untuk memberikan sebarang gaji kepada Ronaldinho dan dikatakan bersedia membayar lebih £6 juta (RM28.6 juta) setahun kepada bekas pemain kebangsaan Brazil itu. - Agensi

No comments

Powered by Blogger.