Rakyat Selangor tidak akan diamkan tindakan diluar batasan demokrasi

Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang semalam mengeluarkan kenyataan bahawa kemelut perlantikan Setiausaha Kerajaan negeri Selangor, Khusrin Munawi, yang memintas hak kerajaan negeri sebagai suatu usaha yang tidak bertamadun dan di luar batas demokrasi.

Tambah Tuan Guru rampasan ini jugalah yang mereka telah lakukan di negeri Perak dengan menjadikan rakyat sebagai pertaruhannya.

Saya kira perkembangan ini sesuatu yang amat memalukan dan kerja-kerja jahat pihak Pusat menampakkan betapa mereka terus berusaha membelakangkan demokrasi demi memanjangkan nafsu politik mereka untuk merampas kuasa dari kerajaan yang dipilih secara sah oleh rakyat.

Meletakkan seorang Setiausaha Kerajaan yang diragui kesetiannya serta mempunyai rekod yang tidak pernah baik dengan pentadbiran negeri sudah pastilah suatu perancangan jahat untuk menggagalkan kelnacaran pentadbiran kerajaan negeri.
Pusat sering menekankan darihal KPI dan integirit kononnya, tetapi mengapa dalam hal pemilihan Setiasauha Kerajaan Negeri di Selangor ini, calon-calon yang memiliki KPI yang lebih cemerlang, prestasi kerja yang baik, berkaliber dan komitmen kerja yang tinggi dikesampingkan dan yang dipilih adalah seorang yang corot kedudukannya?!

Khusrin dijangka menjadi duri dalam daging pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Kerajaan Negeri perlulah mewujudkan suatu mekanisma bagi memastikan beliau tidak diberikan ruang untuk menganggu dan mengacau aspirasi dan kehendak rakyat dan kerajaan negeri.

Rakyat Selangor kita yakin akan terus menghukum BN dalam PRU askan datang ini lantaran kerja-kerja jahat mereka itu.

http://n32.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.