Menteri tak tunai janji, peniaga Brickfields jumpa Nurul Izzah

Sidiqin Omar

KUALA LUMPUR: Majlis Perniagaan Brickfields (BBC) hari ini mengadu kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar berikutan janji kerajaan Umno Barisan Nasional (BN) berkaitan peniaga kecil, tidak ditunaikan.

Setiausaha BBC, A Karuppiah berkata, Timbalan Menteri Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, M Saravanan pada Mei tahun lalu berjanji mempertingkat kebajikan peniaga.

Katanya, peniaga dijanjikan kawalan keselamatan, penyediaan tempat letak kereta, keselamatan trafik kepada pelajar, lampu isyarat di setiap persimpangan jalan dan penyelenggaraan kebersihan.

“Kami masih ingat lagi, di restoran inilah tempat Saravanan berjanji tapi gagal menunaikannya,” kata Karuppiah yang tiba-tiba mendatangi sidang media Nurul Izzah berkaitan isu tempat letak kenderaan.

Turut hadir ialah 10 ahli BBC yang turut merancang untuk menutup kedai selama sehari dan mengadakan demontrasi jika kerajaan Umno BN terus gagal menunaikan janji.

Mengulas hal itu, Nurul Izzah berkata, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar perlu melibatkan wakil penduduk dari seluruh Kuala Lumpur untuk merangka polisi dan dasar pembangunan.

“Kami menuntut agar setiap ‘blueprint’ dari pihak berkuasa yang melibatkan mana-mana kawasan pembangunan di Kuala Lumpur, perlu juga dimaklumkan kepada kami.

“Ini melibatkan kesan jangka panjang kepada penduduk. Contohnya, masalah peniaga Brickfields ini akibat halangan dari Kementerian untuk membolehkan kita mengakses maklumat di kementerian dan DBKL,” katanya.

Terdahulu, Nurul Izzah kesalan berikutan polis dan penguatkuasa DBKL engeluarkan saman terhadap kenderaan di bahu jalan sedangkan kenderaan itu dimiliki pemilik premis.

“Sehingga kini, masalah tempat letak kereta tidak diselesaikan. Dalam masa sama, pihak berkuasa terus mengeluarkan saman,” katanya.

1 comment

joecharlie said...

Kickdefella

* Home
* Sheih Kickdefella
* Now Showing
*

Kota Bharu Bandaraya Islam Yang Lindungi Pelacuran dan Lain-Lain Maksiat
10 02 2011

Liza, seorang Pelacur sedang bersedia untuk melayan pelanggan di premis pelacuran tidak sampai satu kilometer dari Pejabat Nik Aziz dan premis ini di dakwa dilindungi oleh MPKB Bandaraya Islam

Nasruddin Tantawi sahajalah harapan rakyat Kelantan untuk membersihkan segala bentuk maksiat seperti judi, pelacuran dan seks haram luar tabie yang berleluasa di Kota Bharu Bandaraya Islam. Pimpinan PAS Kelantan semuanya sudah terlalu dayus.

Ternyata Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam yang anak Nik Aziz yang bernama Nik Abduh pernah menjadi ahli majlis melindungi aktiviti-aktiviti maksiat dan pelacuran di dalam bandar Kota Bharu. Kenyataan ini memang memeranjatkan.

Setelah dua puluh tahun Kelantan di pimpin oleh Ulama dengan diperintah oleh Parti Islam, pusat placuran terancang dan karaoke-karaoke haram semakin berleluasa di Kota Bharu bahkan di dalam DUN Chempaka yang ADUN nya adalah Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul AM PAS.

Setelah sedekad Kota Bharu dimartabatkan oleh PAS sebagai Bandaraya Islam, rupa-rupanya itu hanyalah retorik politik. Itu sebenarnya penuh kepura-puraan. Itu sebenarnya penuh dengan kemunafikan.

Hari ini, saya ingin mengajak Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia untuk membersihkan Kota Bharu dari maksiat yang semakin berleluasa yang dilindungi oleh pihak berkuasa tempatan.

Shahidan, seorang pelacur Pondan yang menjalankan aktiviti di premis perlancongan berlesen di tengah bandar Kota Bharu Bandaraya Islam.

Nik Aziz pula tidak perlu cabar sesiapa berdebat kerana Nik Aziz perlu bertaubat dan memikirkan bagaimana beliau mahu menjelaskan bukan kepada kami rakyat Kelantan, tetapi kepada Allah s.w.t tentang aktiviti maksiat yang dilindungi oleh Kerajaan Islam di bawah pimpinannya.

Sementara itu saya beri masa untuk anda semua melemparkan segala tuduhan kepada saya. Kata saya mabuk, kata saya kaki botol dan macam-macam lagi bagi menafikan apa yang akan saya dedahkan untuk beberapa hari yang akan datang.

Tetapi jangan dakwa bahawa aktiviti pelacuran dan lain-lain maksiat yang dilindungi pihak berkuasa memang berlaku di Kelantan tetapi kecil berbanding dengan kerajaan negeri pimpinan Barisan Nasional. Alasan itu tidak di terima. PAS memerintah Kelantan selama 21 tahun dan sepanjang tempoh itu ADUN PAS, EXCO PAS dan Pembangkang adalah dari kalangan orang Islam. Kota Bharu pula adalah bandar kecil sahaja.

Kalau 21 tahun PAS masih gagal menghapuskan aktiviti pelacuran di Kelantan, janganlah PAS bercakap untuk menghapuskan maksiat di Malaysia yang terpaksa Kerajaannya di kongsi dengan parti-parti bukan Islam.

Nasruddin Tantawi perlu tangguhkan dulu aktiviti menyerang majlis sambutan hari Valentine sebaliknya perlu bersihkan maksiat yang dilindungi oleh Parti Islam di Negeri Kelantan.

Beberapa posting akan datang mungkin akan menganggu sensitiviti anda dan tidak sesuai untuk mereka di bawah usia 21 tahun. Harap maklum.



* Share this:
*
* Facebook
* Email
* Print
*

« Aduhai Dato’ Omar pt 6 Orang Kelantan Mudah Lupa : Dari Serambi Mekah Ke Serambi Golok pt 1

Powered by Blogger.