Saiful homoseksual pasif- Karpal Singh

KUALA LUMPUR: Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh menyatakan kemungkinan pengadu dalam kes fitnah 2, Mohd Saiful Bukhari Azlan merupakan seorang homoseksual pasif, berdasarkan penemuan terlalu banyak air mani di bahagian dubu* pengadu itu.

Beliau menimbulkan pertanyaan itu ketika menyoal balas saksi pendakwa, pakar Kimia dari Jabatan Kimia, Dr Seah Lay Hong. Berikut kronologi perbicaraan sehingga mahkamah ditangguhkan tengahari tadi.

12.31 – Timbalan Pendakwaraya (DPP) Noorin Baharuddin meminta mahkamah ditangguhkan. Apabila Hakim Zabidin bertanya samada masih panjang lagi atau tidak dan dijawab ‘sangat panjang lagi’ oleh DPP Noorin, hadirin di galeri awam tergelak kecil.

Mahkamah ditangguh dan bersambung semula 2.30 petang.

12.26 tengahari – Dr Seah kelihatan lebih tenang, dan memberikan perhatian penuh kepada DPP Noorin sepanjang soalan diajukan kepadanya oleh DPP Noorin.

Ram Karpal bertongkat dagu dan Sankara menguap sambil menutup mulut. Hakim Zabidin Mohd Diah kelihatan berusaha keras menahan mengantuk dengan berteleku kedua-dua belah tangan di hadapan wajah beliau. Tiada sebarang pergerakan dalam mahkamah.

12.13 pagi – Sebahagian hadirin di galeri awam kelihatan mengantuk dengan tempo perbicaraan yang perlahan sepanjang sesi soal balas oleh DPP Noorin.

11.44 pagi – DPP Noorin mula soal balas berkaitan perisian GeneMapper yang digunakan di makmal Jabatan Kimia. Dr Seah menjelaskan beliau mungkin tidak tahu bahasa pengaturcaraan yang digunakan dalam perisian tersebut tetapi beliau tahu cara menggunakan perisian tersebut. Beliau dibantu juruanalisis terlatih dalam menggunakan perisian tersebut.

11.40 pagi – Mahkamah bersidang semula. Hakim benarkan soalan Karpal.

11.00 pagi- Karpal menyoal balas Dr Seah. Karpal bertanya jika sebelum ini berdasarkan borang proforma hanya berlaku cubaan liwat, bagaimana boleh terdapat kesan air mani dalam dubur Saiful. DPP Yusof membantah soalan tersebut kerana menurutnya, borang proforma tidak disediakan oleh Dr Seah.

10.50 pagi – Karpal Singh memulakan soal balas Dr Seah. Karpal meminta pengesahan daripada Dr Seah bahawa memandangkan terdapat lebih daripada satu sampel DNA ditemui dalam dubur Saiful, ia bermakna Saiful adalah seorang ‘homoseksual pasif’.

Dr Seah membalas beliau tidak dapat menjawab soalan tersebut.

DPP Yusoff membantah soalan Karpal namun Karpal menegaskan soalan tersebut relevan.

10.26 pagi - Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar tiba ke mahkamah. Nurul Izzah bertudung warna pic dan berbaju kurung kuning.

10.20 pagi – Ram Karpal menyoal balas Dr Seah.

10.05 pagi – Dr Seah bersandar di kerusi pada kandang saksi dan kelihatan defensif selepas tembelangnya menerima sampel lebih awal daripada laporan polis dibongkar Sankara Nair.

No comments

Powered by Blogger.