Apa Motif Panggil Ezam Katak Bagi Ceramah Kepada Golongan Guru Di Kuantan?

http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2011/09/11.jpg

KUALA LUMPUR: Regim Umno Barisan Nasional (BN) terbukti memperkudakan Kementerian Pendidikan apabila mengadakan program sesi ‘mencuci otak’ guru dengan memfitnah dan memburuk-burukkan Pakatan Rakyat, menggunakan wang rakyat.

Hal ini terbongkar apabila seorang guru mendedahkan hal itu kepada Keadilan Daily beserta bukti bergambar.

Mengikut guru berkenaan, mereka diarah guru besar ke sebuah hotel di Kuantan, Pahang walaupun mereka sedang sibuk dengan kursus KSSR Tahun 2 dan penandaan kertas Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR).

Mengikut gambar yang diemel, sesi ‘cuci otak’ dilakukan atas nama Program Pengurusan Pementoran Perkhidmatan Awam Kementerian Pelajaran Malaysia: Seminar Pemantapan Warga Pendidikan Negeri Pahang.

Mengikut buku program, sesi yang berlangsung opada 28 September lalu, dijalankan Timbalan Menteri Pelajaran, Mohd Puad Zarkashi.

Kata guru berkenaan, guru besar datang awal sebab ada sesi cuci otak yang dijalankan Senator Mohamad Ezam Mohd Nor pada malam sebelumnya.

“Memang Kementerian Pendidikan ditunggang sepenuhnya oleh balaci (Datuk Seri) Najib (Razak). Sampai hati pergunakan duit rakyat panggil untuk sesi mengukuhkan kuasa,” katanya.

1 comment

Unknown said...

dan di situ juga agaknya ezam akan mendedahkan berkotak-kotak penyelewengan UBN kepada mereka. bukankah dia cukup mahir menyediakan kotak, hingga berkotak-kotak kertas kosong pun dibawa ke kuantan untuk guru-guru luar bandar, kasihan sungguh wahai guru. kenapalah kamu diperbodohkan oleh orang macam ini? bangun wahai guru, bukan masanya jadi tukang angguk!

Powered by Blogger.