Isu Wang Zakat? Khalid Samad Tutup Mulut Blog Lucah Umno Rosmah

Tuduhan Penyalahgunaan Zakat

Saya dimaklumkan bahawa terpadat sebuah artikel di dalam blog tertentu yang menuduh saya telah menyalahgunakan wang zakat untuk membiayai pelajaran anak abah di Timur Tengah. Untuk pengetahuan semua, anak saya belajar di Timur Tengah (Jordan) dari tahun 2001 hingga 2009. Saya sendiri yang membiayai perbelanjaannya, termasuk yuran pembelajaran dan kos sara hidup, sehingga dia tamat.

Sepanjang tempoh tersebut, dia tidak menerima biasiswa dari LZS. Menurut anak saya, dia telah menerima Bantuan Umum dari LZS sebanyak RM1,000 setahun yang disumbangkan kepada SETIAP pelajar Selangor yang dibawah pembiayaan sendiri dari 2001 hingga 2008 dan RM5,000 bagi tahun 2009. Ini kerana pada 2009, selepas PR mengambil alih, sumbangan kepada anak Selangor yang tidak menerima Derma Siswa telah dinaikkan. Menurut anak saya lagi, sumbangan yang diterima itu telah digunakan untuk membeli kitab rujukan dan menunaikan umrah.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD

No comments

Powered by Blogger.