Jihad Ekonomi Punca Umat Islam Semakin Lemah dan Dipijak Oleh Musuh Allah

Manusia-manusia yang dikuasai pemikiran sekularis masa kini hebat memperjuangkan dakyah Jihad Ekonomi bagi memesong penghayatan umat Islam terhadap erti sebenar Jihad.

Jihad suatu perkataan yang padat dengan tafsiran yang segalanya hanyalah ditumpukan pada peperangan mealwan musuh Islam dengan cara menguasai mereka melalui jalan pertumpahan darah atau mereka bersama Islam.

Namun pemikiran sekularis ini mencetuskan dakyah Jihad Ekonomi bagi memancing keupayaan umat Islam agar tertumpu pada usaha meningkatkan kekayaan ekonomi dunia dengan harap dengan cara itu boleh menjatuhkan ekonomi kaum kufar.

Islam tidak melarang umatnya mencari kekayaan hingga melebihi kekayaan kaum kufar itu, tetapi tidaklah ia sampai kepada satu usaha yang boleh dikatakan Jihad.

Kerana jihad itu menunjukan satu usaha yang serius ke arah pertentangan dengan musuh Allah hingga menerbitkan keputusan antara yang menang dan kalah. Maka Jihad Fisabilillah itu ditafsirkan oleh kebanyakan Ulama’ sebagai usaha melalui jalan Qital (perang) sahaja.

Adapun pengaruh Jihad Ekonomi itu telah meresap ke dalam pemikiran umat Islam hingga mereka takut untuk berhadapan dengan maut atas nama Islam. Keupayaan meningkatkan ekonomi dijana sepenuhnya hingga ada yang melalui jalan batil untuk mencapai kekayaan itu.

Menghabiskan masa dengan Jihad Ekonomi saat umat Islam berada pada wktu aman tidak mengapa, tetapi bila sahaja saudara setauhid dengan kita dibunuh dan diperkosa maka pada masa itu kita sudah wajid Jihad dengan cara bersenjata.

Maka pemerintah wajib mengumpulkan para pemuda dan orang-orang yang berdaya untuk melawan kezaliman itu walaupun bukan berlaku dalam negara ini. Kerana Islam itu tiada sempadannya.

Apa yang berlaku di palestine menuntut kita untuk membalas darah saudara yang sudah mengalir hingga kering dek kezaliman Zionis.

jiha Ekonomi yang kita amalkan hari inilah yang menjadi Zionis Yahudi besar kepala kerana mereka tahu. Apa sahaja yang mereka perbuat di palestine tidak akan dibalas dengan peluru oleh negara Islam lainnya.

Mereka sudah tahu bahawa negara Islam hanya akan berikan amaran, memorandum dan cadangan gencatan senjata. Dalam tempoh menanti saat gencatan itu dimeterai, ribuan umat Islam di Palestine dibunuh.

Kita menyumbang wang ringgit kita untuk beli pakaian, makanan dan ubat-ubat buat mangsa Palestine. Tapi cukupkah itu sedangkan kemelut yang dilalui tidak pernah berhenti.

Berbillion dollar telah kita kirimkan pada mereka tetapi negara Palestine masih lagi ditakuk lama. Zionis masih lagi bercita-cita untuk membunuh mereka.

Maka, yakinkah kita bahawa sumbangan kita sudah memadai atau ada perkara lain yang lebih besar kita boleh sumbangkan. Kita terkongkong dengansistem dan pemimpin yang ada, maka wajarlah kita runtuhkan Kerajaan yang untuk memudahkan kita pergi membantu saudara kita disana.


http://syukran.wordpress.com/2009/01/21/jihad-ekonomi-punca-umat-islam-semakin-lemah-dan-dipijak-oleh-musuh-allah/

1 comment

cakapaje said...

Salam,

Seperti juga kata seorang alim "Jarum untuk menjahit kain dan butang pun kita tidak mampu hasilkan dan terpaksa pula impot dari negara bukan Islam, bagaimana kita hendak berdikari?"

Sambilitu, minta tolong tandatangani petisyen menyiasat jenayah perang di Gaza - ada di http://talkonly.blogspot.com/2009/01/malaysian-voice-for-gaza.html blog saya. Harap semua sahabat di sini turut bersama, dan tolong warwarkan. Terima kasih.

Powered by Blogger.