Demokrasi Yang Dilacur Dan Diliwat oleh umno!






Beginilah hebatnya angkara durjana BN. Merampas sidang dan menidakkan kuasa speaker semata-mata tamakkan kuasa. Tragedi hitam yang menyayat hati ini jelas memperlihatkan bagaimana rakusnya BN merampas kuasa di Perak serta merobek kuasa speaker serta melacurkan demokrasi yang dipegang selama ini.

Perlantikan speaker haram yang dibuat tanpa mengikut prosedur dan membelakangkan peraturan dewan serta mencabar kuasa speaker. Lihatlah bagaimana angkuhnya BN apabila mengingkari arahan speaker ketika speaker mengarahkan 10 ADUN keluar dewan kerana mereka ini masih digantung. Bukan setakat itu ADUN BN dengan biadabnya merampas speaker dengan menggantikan speaker yang baru walaupun pada hakikatnya usul bagi perlantikan speaker baru itu ditolak.

Tidak cukup dengan itu BN telah menggunakan Polis untuk menyeret keluar speaker dengan sehina-hinanya tanpa ada pertimbangan. Kedudukan speaker yang mempunyai tempat paling atas di dewan rakyat telah dinafikan. Inilah sebenarnya gambaran sebenar BN yang hanya pandai menggunakan media massa miliknya untuk menutup kebiadaban sebenar mereka.

No comments

Powered by Blogger.