kat kuantan, lepas nafsu celah batu! mana pegawai agama?




KUANTAN: Kegiatan maksiat membabitkan pasangan kekasih yang tidak segan silu bercumbu termasuk mengadakan hubungan seks di kawasan pantai Teluk Cempedak dan Teluk Tongkang, di sini, semakin menjadi-jadi menyebabkan ramai pengunjung menyuarakan tidak puas hati dan meminta pihak berkuasa agama segera memantau lubuk maksiat itu.

Seorang ahli perniagaan dikenali sebagai Yon, 40, berkata dia sering terserempak dengan beberapa pasangan memadu asmara di tempat terbuka sehingga ada yang menunjukkan aksi tidak senonoh ketika berjoging di pantai berkenaan.

Malah, dia mendakwa sempat merakam perbuatan terkutuk sepasang kekasih menggunakan kamera telefon bimbit, baru-baru ini, untuk dijadikan bukti bahawa kawasan riadah dilatari kehijauan Hutan Lipur Bukit Pelindung itu menjadi lokasi strategik kegiatan maksiat.

Menurutnya, aksi sepasang kekasih melakukan seks di celah batu besar termasuk dalam air di tepi pantai itu dirakam ketika berjoging kira-kira jam 3 petang, 17 Mei lalu.





“Saya terkejut dan mengucap panjang ketika ternampak perbuatan keji pasangan kekasih terbabit. Bermula dengan bercumbu-cumbuan sebelum mereka menanggalkan pakaian masing-masing.

“Pasangan terbabit kelihatan masih muda dipercayai remaja tanpa malu menayangkan aksi ghairah mereka kemudian beralih tempat dari celah batu besar seakan gua ke pesisir pantai,” katanya yang datang ke pejabat Harian Metro, di sini, semalam.

Yon berkata, dia sengaja merakam empat klip video aksi pasangan terbabit sepanjang tujuh minit untuk ditunjukkan kepada pihak berkuasa bahawa kawasan itu menjadi pilihan pasangan bercumbu dan berkelakuan sumbang tanpa ada penguatkuasaan seandainya diminta berbuat demikian.

“Saya kesal kerana mereka menjadikan kawasan awam tempat melepaskan rindu sehingga perlakuan masing-masing melebihi batasan.

“Malah, kedudukan tersembunyi di pantai ini dijadikan pasangan kekasih berpelukan dan bercumbu sehingga menyakitkan mata memandang. Aksi memualkan ini membuatkan pengunjung tidak selesa apatah lagi jika membawa anak kecil,” katanya.

Katanya, walaupun pihak berkuasa tempatan (PBT) sudah meletakkan papan tanda melarang pengunjung berkelakuan sumbang, tetapi pihak berkuasa agama perlu bertindak lebih tegas termasuk meningkatkan pemantauan di lokasi pasangan muda memadu kasih bagi membendung kegiatan itu.

“Pasangan terbabit tidak harus melakukan perbuatan sumbang di khalayak kerana ia bukan memalukan keluarga, malah berdosa,” katanya.

Sebelum ini, Harian Metro pernah melaporkan kawasan pantai Teluk Cempedak dan Teluk Kongkang itu menjadi pesta kepada ‘kaki skodeng’ menonton wayang percuma lakonan remaja tidak bermaruah memuaskan nafsu di sebalik keindahan pantai.

No comments

Powered by Blogger.