post moterm umno..lawatan ke indonesia selepas kekalah!

Lawatan ke Indonesia sebagai “habuan” kekalahan PRK Bukit Selambau


Angin meniup kencang di utara. UMNO Bahagian Merbok membuat kejutan apabila semua anggota Ahli Jawatankuasanya di bawa oleh Ketua Bahagian melawat Indonesia hari ini sebagai habuan kerja teruk menghadapi kekalahan PRK Bukit Selambau.

Di dalam situasi UMNO menghadapi kegawatan politik di Perak, situasi ekonomi negara yang tidak menentu dan yang paling meruncing situasi kekalahan teruk PRK Bukit Selambau baru-baru ini, nampaknya semua ini bukan menjadi perkiraan utama perjuangan UMNO Bahagian Merbok.

Di dalam kebuntuan rakan-rakan UMNO mereka di Perak mereka masih boleh "bershopping" menghabiskan saki-baki peruntukan PRK Bukit Selambau yang lepas. Mereka masih boleh menagih habuan kerana mungkin mereka berada di dalam zon selesa.

Kekalahan PRK Bukit Selambau bukan satu pengajaran bagi mereka tetapi satu hadiah besar untuk mereka membuat lawatan ”sambil belajar’ ke negara Indonesia. Mungkin mereka boleh belajar dari ”sepak terajang” politik negara jiran ini.

Sejauh mana DS Najib akan dapat menangani sikap pemimpin-pemimpin yang sebegini rakyat sedang memerhati dari jauh. Begitu juga sejauh mana kekesanan Ketua Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Datuk Shafiee Apdal memantau tingkah laku ketua-ketua UMNO Bahagian dalam negeri Kedah juga pengundi (RAP) di dalam negeri Kedah sedang melihat.

Kata SB Rakyat mungkin ini adalah hasil dari post mortem mereka?

http://mummyrokiah.blogspot.com/

No comments

Powered by Blogger.