Cerita di sebalik HINI

Oleh: sifuyus

" Semakin hari semakin banyak kematian akibat H1N1 di Malaysia. Tapi kita masih lagi dengan prinsip tunggu dan lihat

Sepanjang kes ini berlaku, banyak cerita di sebalik cerita H1N1 ini:

1. Sesuai dengan perkataan H1N1 banyak orang kata ia merujuk kepada haiwan no.1 yang paling haram dan najis iaitu BABI.

2. Sesetengah ulama kata, ia merupakan bala daripada Allah disebabkan kesalahan kita memilih pemimpin di negara kita.

3. Ada pula yang mengatakan H1N1 ini merujuk kepada 2 karektor pemimpin negara kita iaitu Hisyamuddin dan Najib yang banyak melakukan kesalahan kepada rakyat.

4. Yang paling menghairankan bilangan kematian ialah dari bangsa Melayu.Ada sesetengah pendapat mengatakan bangsa Cina dah ada imun babi dalam badan mereka manakala bangsa India dibantu oleh faktor rempah kari mereka yang terdapat dalam masakan.

5. Paling menyedihkan kata mereka, kerajaan sanggup memberikan jarum suntikan dan kondom percuma kepada para penagih tetapi sayang nak keluarkan duit untuk membekalkan musk secara percuma untuk keperluan anak-anak murid di sekolah.

6. Ada juga yang mengatakan vaksin untuk mencegah virus ini menggunakan babi juga kerana kata mereka kalau puncanya daripada babi mestilah vaksin penawarnya juga daripada babi.

7. Ada juga yang mengatakan kerajaan tak perihatin sebab tidak ada ahli keluarga mereka yang terlibat.Jika ada percayalah sudah tentu diperangi oleh mereka habis-habisan.

8. Ada yang masih tertanya-tanya kenapa pihak Kerajaan dan pakatan rakyat tak nak hapuskan babi-babi yang tentunya punca masalah ini.Ini kata mereka masing-masing sibuk nak pertahankan kebabian itu.

9.Akhir sekali aku nak ajak kalian tengok kat You tube tentang kajian orang yang makan babi ni.

http://www.youtube.com/watch?v=4J1j7NscWck

http://www.youtube.com/watch?v=CFW4-1QL6sg

No comments

Powered by Blogger.