Dr Hassan Ali..Syabas Dan Tahniah!

PSJ Pas selangor hari ni menyatakan pendirian beliau bahawa sedia menanggung hukuman dari mana-mana pihak demi menegakan prinsip perjuangan parti dan rakyak tanpa hirau ugutan pihak berhubung isu arak yang kecoh sekarang.

Amat malang bagi umat islam,ini kerana yang dok kecoh adalah melayu umno yang mana pemimpin mereka berfikiran sekular. Mereka berpolitik hanya untuk kenyangkan perut sahaja.

Walaupun hassan ali nampak tegas, pas selangor nyata tegas dalam hukum islam dan berkaitan masalah umat islam. Siapa yang dok kat kuala lumpur mesti tahu masalah yang berkaitan arak ni. Pelbagai jenayah yang masyarakat hadapi sehinggakan mencetus keadaan yang tidak selamat. Melayu umno nampaknya sedang menjilat air kahak dengan keputusan ini.

Hassan ali menegaskan masalah arak ini adalah berkaitan dengan umat islam dan tidak melibatkan agama lain. Bahkan pengharaman arak ini adalah selari dengan agama islam!

Ayuh masyarakat semua, lebarkan peluang dakwah yang ada ini dengan secukupnya. Ayuh kita ajar melayu umno yang masih dungu dan hanya berpolitik kebendaan sahaja. Umno patut malu dengan tindakan mereka sendiri!
Mana khir tolol? Malu la dengan tindakan anda selama ini..kebodohan puak umno semakin nyata!

Kerabu bersuara
Luar kawasan
Selangor.

1 comment

Mike said...

Tuan Penulis blog,

Hassan Ali adalah salah seorang insan yang tak boleh dipercayai, baik dalam urusan bisness atau lebih lagi dalam politik.

Tugas Hassan Ali adalah untuk porak perandakan Pakatan Rakyat.

Kalau Hassan Ali masuk Umno ditahun 90an, belum tentu jadi calun pilihanraya umum sekarang.

Beliau adalah seorang strategist. Dalam keadaan kucar kacir 1998-99, beliau nampak peluang keemasan dalam Pas dan dengan anugerah Tuhan dalam pidatonya, cepat jadi level saperti MT Umno.

Dalam setahun ini, beliau ada negotiate dengan powerbroker Umno untuk lateral transfer, maknaya, terus jadi menteri dalam kerajaan BN.

Tugas diberikan kpd beliau adalah untuk porak perandakan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor khususnya dan PR M'sia amnya.

Salaam, Insan prihatin.

Note: Adakah anda tahu perkara ini? Atau anda pun jadi paid blogger macam Rocky Special Brew.

Powered by Blogger.