Kecoh! Umno Pulau Pinang Bergelora Dengan Masalah Calon!

UMNO AKAN PECAT AHLI SABOTAJ PARTI

UMNO akan memecat mana-mana pemimpin atau ahlinya yang mensabotaj jentera parti dalam kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir, 25 Ogos ini.


Sehubungan itu Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau akan memantau secara serius perjalanan jentera Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil itu dan tidak akan berkompromi dalam soal kesetiaan kepada parti.


Beliau yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang menegaskan, mana-mana ahli UMNO di Permatang Pauh atau di mana-mana tempat di Pulau Pinang yang mensabotaj parti dalam pilihan raya akan dipecat dalam tempoh 60 hari.


''Saya tidak main-main dalam hal ini dan saya harap semua faham mesej ini," katanya pada sidang akhbar sebelum mengadakan pertemuan dengan ketua-ketua peti undi BN untuk Pilihan Raya Kecil DUN Permatang Pasir di Permatang Pauh semalam.


Ahmad Zahid berkata, perpaduan parti perlu menjadi keutamaan dan segala persengketaan terutamanya yang bersifat peribadi perlu diketepikan bagi memastikan jentera parti betul-betul mantap.


Katanya, semua pemimpin sama ada yang sudah lama atau baru mesti mempamerkan kesungguhan dan diberi peranan masing-masing bagi melicinkan jentera pilihan raya.


''Kita perlu ingat, sebelum kita hendak mempengaruhi pengundi lain, kita mesti mempengaruhi ahli-ahli UMNO terlebih dahulu," katanya.

No comments

Powered by Blogger.