Kemaluan Umno! Upah Blogger Umntul Lawan Pakatan Rakyat!

Oleh: addin_77

"Menurut sumber di percayai Kementerian Penerangan mengupah ratusan lepasan graduan universiti bagi menyerang pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menerusi pelbagai laman blog dalam cubaan membina semula kredibiliti UMNO BN yang semakin terhakis. Angkatan ini diletakkan di bawah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) dan dikatakan dibayar imbuhan kira-kira RM 3,000 sebulan bagi memantau dan menangkis segala dakwaan dan tuntutan yang dianggap menjejaskan krediliti BN, kata-kata sumber rapat dengan JASA.


Mereka diberi kemudahan komputer dan internet dan misi utama ialah menyerang pimpinan Pakatan Rakyat melalui blog yang kononnya dibangunkan mereka secara peribadi. Tidak dapat dipastikan sama ada pasukan itu turut di tugaskan untuk menggodam blog dan laman web pro Pakatan Rakyat yang menjadi wadah maklumat alternatif rakyat Malaysia masa kini. Penubuhan pasukan bloggers tersebut di lihat sebagai tindakan terdesak UMNO menggunakan jentera kerajaan untuk berdepan dengan keluhan rakyat terhadap UMNO BN di alam maya.

Difahamkan satu daripada syarat utama bagi menyertai pasukan ini mestilah menjadi ahli UMNO terlebih dahulu. Menurut sumber, kira-kira 300 lepasan graduan menyertai pasukan blogger yang tak bermaruah ini di peringkat persekutuan. Selain graduan yang diperalatkan ini, UMNO turut menggunakan khidmat blogger yang asalnya memang penyokong mereka.

Dikhabarkan juga, JASA di Pahang turut menubuhkan pasukan blogger totok UMNO dengan keanggotaan 200 orang. Penubuhan pasukan itu di Pahang di restui oleh Najib sendiri. Walaubagaimanapun, blog kendalian JASA Pahang tidak mendapat 'hits' atau sambutan yang diharapkan kerana serangan mereka terhadap pimpinan Pakatan Rakyat bersifat hentaman melulu dan tidak profesional. Ini kerana mereka yang diambil oleh UMNO masih cetek dalam pengetahuan politik negara dan itu gagal menyogok fakta menyakinkan kepada pelayar internet. Pandangan mereka juga berbaur emosi dan perkauman dengan hujah politik kurang kritis dan kreatif.

Didapati carian dalam laman web JASA mendapati, pasukan itu tidak disenaraikan dalam carta organisasi kerana dipercayai bagi mengaburi mata umum. JASA ditubuhkan pada 1960 sebagai Bahagian Hal Ehwal Khas (BHEK). Ia dinaik taraf sebagai sebuah jabatan di bawah Kementerian Penerangan pada 15 Mac 2000.
http://addin77.blogspot.com

No comments

Powered by Blogger.