Khairy Memang Dasar Pondan Dan Pengecut!


1. Seminggu lepas GERAK menghubungi saya untuk menjemput saya sebagai panel debat antara dua ketua pemuda iaitu PAS dan UMNO . Spontan , saya jawab saya setuju !

2. Kemudiannya saya bertanyakan tarikh dan tajuk . Saya dimaklumkan bahawa taraikhnya ialah 13 hb Ogos ini dan tajuknya pula : Rasuah dan Masa Depan Negara : Perana Pemimpin Politik Muda

3. Malangnya , semalam saya dimaklumkan oleh pihak Gerak bahawa debat itu terpaksa dibatalkan kerana Khairy Jamaludin menolak penyertaannya .

4. Ini adalah kali ke 6 Khairy menolak debat antara saya dengan beliau . Nampaknya Wacana Ilmiah yang dicadangkan oleh Pemuda PAS pun telah menemui jalan - jalan buntu .

5. Khairy membuat kenyataan akhbar bahawa beliau ingin terlebih dahulu bertemu 4 mata dengan saya dan ingin mengetahui apa sebenarnya tujuan saya mahu mengadakan wacana ilmiah tersebut .

6. Agak melucukan sikap Khairy ini . Apa yang membuatkan beliau payah faham atau sengaja buat - buat tak faham . Surat rasmi telah dihantar dan butiran yang termaktub di surat itu juga jelas . Kalau beliau masih juga tidak memahami dan mahu memahami apa yang saya mahu dan fikirkan mengenai wacana tersebut , sila move dan kita bertemu dalam wacana kelak . Insyaallah , di situ Khairy akan faham !

7 . Sebagaimana saya sebut sebelum ini , isu beliau nak bertemu saya 4 mata terlebih dahulu adalah tidak berbangkit kerana sepatutnya beliau terlebih dahulu boleh menyambut dan menerima kehadhiran saya di parlimen tempohari [ sewaktu saya menghantar surat rasmi untuk mengajak pemuda UMNO berwacana ] jika benar beliau mahu bertemu dengan saya . Tetapi kenapa beliau hanya menghantar naibnya Dato' Razali pada waktu itu . Sekarang , mulalah rindu nak berjumpa saya :)

8. Malang bagi UMNO yang hanya tahu bagaimana bertindak dengan menggunakan kekerasan tetapi gagal untuk berhujjah dengan menggunakan kekuatan minda dan kebenaran fakta dan juga ketulenan nas yang diwahyukan Allah swt .

9. Kekerasan itu pula hanya memperalatkan pihak Polis Raja Di Malaysia . UMNO tidak juga berani untuk bertindak sendiri biarpun sering digembar gembur bahawa mereka mempunyai skuad pemuda lasak laa , skuad ala komando laa .... UMNO .. UMNO .... macam pendekar Mustar !

10. Cuma apa yang saya boleh sebut di sini , Pemuda PAS bersedia untuk bermain dalam apa jua bentuk games . UMNO nak berhujjah , kita bersedia untuk berhujjah . UMNO nak guna komandonya .... ehem... Pemuda PAS insyaallah tidak akan berundur biarpun 1 mm .

Erm... macam mana tu UMNO ? agak - agak nak main games mana tuh ?

No comments

Powered by Blogger.