Permatang Pasir Medan Menentang Kempen Politik Rakus Umno

Ribuan penyokong Pakatan Rakyat memenuhi pusat penamaan calon di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Bukit Mertajam seawal jam 9 pagi tadi. Pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir ini menyaksikan saingan satu lawan satu di antara Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Sdr. Mohd Salleh Man yang akan berhadapan dengan calon Umno.

Pilihanraya kecil ini bakal menyaksikan kempen politik buas, malahan saya tidak menolak akan kemungkinan, seluruh jentera pihak lawan bakal dikerahkan untuk memutarkan propaganda yang tidak beretika . Pimpinan Umno yang terdesak tidak segan silu menggunakan kempen fitnah perkauman sempit walhasil sudah berulang kali kami, Pimpinan Pakatan Rakyat menegaskan kempen sewajarnya mengutamakan perbahasan dasar serta agenda yang berhasrat digarap demi kesejahteraan rakyat.

Saya turut kesal dengan insiden kekerasan pihak polis yang menimpa saudara Ahli Parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan pagi tadi. Dan saperti biasa hiruk pikuklah mereka berkokok mengenai kisah keganasan Sdr Gobala. Dan bersedialah ia untuk dikitar semula sepanjang waktu kempen di kaca televisyen anda.

ANWAR IBRAHIM

No comments

Powered by Blogger.