Setelah Dimalukan Pemuda Umno Mahu Kumpul Penyokong Berdemonstrasi

SHAH ALAM 7 Jun - Pemuda Umno mahu mengupah lebih 15,000 penyokong Barisan Nasional untuk menunjukkan kemarahan mereka terhadap keganasan rejim Zionis Israel yang menyerang dan menawan kapal misi kemanusiaan MV Marmara ke Semenanjung Gaza minggu lalu.

Ini berikutan insiden yang memalukan apabila rakyat Malaysia memulau demonstrasi anti-Zionis Israel anjuran Pemuda Umno dengan hanya kehadiran kira-kira 200 penyokong di Masjid Negara Jumaat lalu.

Lantas Pemuda Umno dikatakan bercadang mengadakan demonstasi secara tertutup di Stadium Bukit Jalil pada 12 Jun depan untuk menunjukkan kepada rakyat mereka juga mampu menandingi sokongan padu rakyat yang diberikan kepada demonstrasi Pakatan Rakyat bersama badan bukan rakyat dari Masjid Jamek Kampung Baru ke Kedutaan Amerika Syarikat Jumaat lalu.

Lebih 20,000 penyokong Pakatan Rakyat berarak ke Kedutaan Amerika Syarikat selepas solat Jumaat dengan penyerahan memorandum kepada Presiden Barack Obama oleh Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim

Kerajaan Umno-BN dikritik hebat kerana lembab menyatakan bantahan terhadap kekejaman rejim Zionis Israel ke atas aktivis kempen kemanusiaan 'Lifeline For Gaza' yang membawa bantuan kepada penduduk Semenanjung Gaza.

Hanya setelah 48 jam berlalu barulah kenyataan rasmi pertama kerajaan dikeluarkan berhubung insiden serangan tersebut yang lantas mengaitkan kegagalan tersebut kepada unsur pengaruh firma komunikasi pro Zionis, Apco Worldwide yang diupah oleh Umno-BN.


Ingin membantu menggerakkan blog ini? sila klik di sini setiap kali anda membaca. Setiap klik amat membantu saya.Terima kasih!

No comments

Powered by Blogger.