Soalan Saya Untuk ADUN Malim Nawar, Keshvinder Singh

Hari ini satu lagi ADUN Perak yang menang dengan tiket Pakatan Rakyat - DAP telah mengisytiharkan keluar dari Pakatan Rakyat dan menjadi Wakil Bebas.

Hari ini satu lagi ADUN Perak yang menang dengan tiket Pakatan Rakyat - DAP telah mengisytiharkan keluar dari Pakatan Rakyat dan menjadi Wakil Bebas.

Berikut adalah kenyataannya:


“Saya Keshvinder Singh, Adun Malim Nawar mengumumkan bahawa saya keluar dari DAP dan melepaskan semua jawatan dalam DAP dan mengisytiharkan bahawa mulai hari ini, saya menjadi Adun Bebas,”

“Keputusan ini pengorbanan saya kepada rakyat kawasan saya kerana saya sedar saya bakal menghadapi cemuhan dan tuduhan dari pelbagai pihak tetapi demi kepentingan, kesejahteraan dan masa depan rakyat saya memilih untuk rakyat Malaysia.”

“Saya juga sedar bahawa hanya kerajaan Barisan Nasional yang boleh membawa pembangunan dan kesejahteraan kepada rakyat terutama ke kawasan seperti kawasan saya yang terletak di luar bandar dan saya sedar sepanjang saya menjadi Adun, kawasan saya iaitu DUN Malim Nawar memerlukan banyak lagi pembangunan,”

“Saya amart tertarik serta amat meyakini corak dan cara kepimpinan kerajaan BN hari ini terutama konsep 1Malaysia yang merupakan pendekatan realiti yang terbaik untuk rakyat Malaysia,”

“Saya juga sebenarnya kecewa dengan cara kepimpinan DAP dan Pakatan Rakyat Perak yang terlalu banyak berpolitiking sehingga mengabaikan tanggungjawab sebagai wakil rakyat yang saya lihat amat merugikan rakyat dan saya tidak mahu rakyat di kawasan saya turut menjadi mangsa,”




Disini saya ada beberapa soalan yang ingin ditujukan kepadanya:

1) Pengorbanan yang terbaik untuk pengundi kawasan Malim Nawar adalah dengan cara meletak jawatan dan mengadakan pilihan raya kecil untuk kawasan ini kerana daripada statistik yang lalu, sekiranya sesuatu kawasan itu berlaku pilihan raya, masalah yang melanda pendudukan kawasan itu sejak puluh puluh tahun lagi dapat diselesaikan dengan segera, sebagai contoh masalah keluarga Felda di Hulu Selangor, jalan raya yang tidak diperbaiki dapat diperbaiki dalam masa yang singkat dan sebagainya. Fakta-fakta ini dapat diketahui jika saudara melawat ke Hulu Selangor, Bagan Pinang, Sibu dan kawasan-kawasan yang pernah berlaku pilihan raya kecil.

2) Selain itu, proses pilihan raya kecil bukan saja baik untuk kawasan tersebut sahaja bahkan sehingga ke seluruh negara, polisi-polisi yang mesra rakyat juga akan diumumkan oleh mereka yang memerintah untuk menarik hati pengundi.

3) Sejak bila mereka yang memasuki dan bertanding atas tiket Parti Pembangkang berharap parti pembangkang yang kekurangan modal (sebelum tsunami politik 308) dapat membantu kawasan mereka dari segi kewangan? fakta ini diketahui umum malah mereka yang menghadiri ceramah parti pembangkang akan mendermakan wang untuk tabung parti tetapi parti lain dapat menyediakan makanan percuma dan persembahan untuk mereka yang hadir.

4) ADUN Malim Nawar berkata kagum dengan pemerintahan Kerajaan BN Perak sekarang tetapi tidak menyatakan dari segi mana? adakah dari segi polisi kerajaan Perak atau cara pemerintahan kerajaan Perak? Bolehkah ADUN Malim Nawar menyatakan polisi mana yang dikaguminya?

5) ADUN Malim Nawar juga kagum dengan konsep "1Malaysia", tetapi saya mempunyai satu soalan kepadanya, bolehkan saudara menerangkan apa itu konsep "1Malaysia" kerana saya masih kabur dengan konspep itu.


Sekian, terima kasih.





Photo adopted from sinchew daily
News adopted from malaysian insider

No comments

Powered by Blogger.