Bilik gerakan 24 jam, solat hajat untuk pelajar di Mesir

Kerajaan Selangor begitu prihatin mengenai masalah pelajar-pelajar Negeri Selangor khasnya dan pelajar-pelajar Malaysia yang lain amnya yang sedang menuntut di Mesir.

Bersama-sama dengan Wisma Putra, kerajaan negeri sedang mengikuti perkembangan secara dekat bagi menentukan semua pelajar berada dalam keadaan selamat.

Saya bersama Y.B. Dr. Yunus bin Khairi mengadakan pertemuan dengan Wisma Putra pada dan telah diberi penerangan mengenai kedudukan para pelajar di sana. Tindakan-tindakan sedang diambil bagi membawa pulang pelajar-pelajar tersebut ke tanah air.

Kerajaan negeri melalui Lembaga Zakat Selangor akan menghantar peruntukan kewangan yang difikirkan mencukupi bagi menampung segala keperluan urusan harian para pelajar terutama dalam menghadapi saat-saat genting ini.

Pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) bersama Lembaga Zakat Selangor (LZS) telah menubuhkan Bilik Operasi yang yang beroperasi 24 jam untuk membolehkan ibubapa dan sanak saudara terutamanya mengetahui kedudukan mutakhir pelajar kita di Mesir.

Mereka yang ingin menghubungi Bilik Operasi ini bolehlah menghubungi talian berikut bermula 8.30pagi setiap hari 03-55143520/3534/3538/3439/3576. Pertubuhan sukarela Briged Amal Selangor bersama Yayasan Amal Selangor telah diarah untuk menyediakan tenaga pembantu bagi membantu Bilik Gerakan yang beroperasi 24 jam itu.

Kerajaan Negeri telah mengarahkan semua masjid di negeri Selangor untuk mengadakan solat hajat mendoakan keselamatan seluruh rakyat negeri Selangor dan Malaysia amnya.

Pimpinan negeri Selangor sentiasa mendoakan para pelajar Selangor dan seluruh rakyat Mesir berada dalam keadaan selamat dan memohon agar Allah S.W.T. sentiasa merahmati mereka.

Y.B. Dr. Hjh Halimah Ali

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi Dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor

No comments

Powered by Blogger.