Nakhaie Perbodohkan Diri Sendiri.

Perpecahan boleh selesai jika UMNO, Pas boleh sepakat

KUALA LUMPUR 16 Feb. - Perpecahan di kalangan umat Islam di negara ini boleh diselesaikan sekiranya UMNO dan Pas sedia bersepakat dalam isu-isu yang membabitkan Islam serta survival orang Melayu walaupun ideologi perjuangan masing-masing berbeza.

Pengerusi Majlis Amal Islami Malaysia, Datuk Nakhaie Ahmad berkata, memang tidak dinafikan kedua-dua parti orang Melayu itu bermusuh dari segi politik, namun ia bukan penghalang kepada UMNO dan Pas menjalinkan kerjasama kerana asas kedua-duanya adalah sama iaitu Islam serta Melayu.

Justeru, beliau meminta pemimpin UMNO dan Pas menjadikan saranan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin supaya masyarakat Malaysia menghakiskan sikap curiga mencurigai sebagai titik permulaan ke arah itu.

"Yang di-Pertuan Agong telah memberi satu mesej yang cukup jelas kepada kita iaitu baginda mahu umat Islam kembali bersatu padu dan saling mempercayai. Bukan sahaja Seri Paduka malah semua umat Islam mengimpikan hasrat ini benar-benar berlaku.

"Umat Islam di negara ini telah lama berpecah dan punca utamanya adalah pegangan serta ideologi politik yang berbeza. Oleh itu sudah tiba masanya perpaduan ini dikembalikan. Langkah pertama UMNO dan Pas perlu duduk semeja," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Maaf saya cakap. Ularmak ni sebenarnya ekeringan idea. macam mana la boleh jawatan tu dulu. memalukan!

No comments

Powered by Blogger.