PRU13: Bukti SPR Anjing Belaan Umno!

"Sikap SPR Selangor timbulkan tanda tanya"

PAS Kawasan Pandan tidak berpuas hati dengan senarai pemilih baru yang dipamerkan oleh SPR dari 9 hingga 15 Februari yang baru lalu.

Perkara-perkara yang menimbulkan kekeliruan adalah,

1) Pemilih-pemilih yang didaftarkan pada alamat yang tanpa nombor rumah.

2) Pemilih-pemilih yang didaftarkan pada alamat yang tidak wujud.

3) Pemilih yang dikenalpasti tidak wujud di alamat yang didaftarkan.

Kami tidak faham kenapa masih terdapat alamat pemilih tanpa nombor rumah kerana terdapat pemilih-pemilih yang cuba didaftarkan oleh Penolong Pemilih kami tetapi telah ditolak kerana alamat tidak lengkap. Siapa yang telah mendaftarkan mereka?

Kami juga ingin menyatakan rasa kesal di atas sikap pegawai-pegawai SPR di pejabat mereka di Shah Alam yang bersungguh-sungguh enggan menerima bantahan-bantahan kami.

Kami dapati mereka bertindak kasar dan tidak profesional mahu menolak bantahan-bantahan itu tanpa alasan kukuh. Bantahan-bantahan itu dibuat sebelum tarikh akhir yang ditetapkan oleh SPR.

Sikap SPR ini seolah-olah terdapat muslihat tertentu. Kenapa SPR begitu bersungguh-sungguh hendak menolak bantahan-bantahan yang dibuat? Apa yang SPR cuba sembunyikan?

Hanya setelah didesak dengan keras oleh pihak kami, SPR telah menerima bantahan-bantahan kami.

Oleh itu, pihak kami menggesa agar satu penyiasatan yang terperinci dilakukan ke atas SPR. Kami bimbang SPR telah dijadikan satu alat oleh Barisan Nasional untuk menawan Negeri Selangor dari Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum yang akan datang.

Setelah kecewa dengan penerimaan rakyat tehadap kempen-kempen mereka di Selangor, Barisan Nasional akan menggunakan apa saja cara untuk mencapai matlamat mereka.

Iskandar A. Samad
Yang Dipertua PAS Kawasan Pandan /
ADUN Chempaka
20 Februari 2011

No comments

Powered by Blogger.